بخشش یک محکوم به اعدام در ملاء عام در آذربایجان غربی

26-300x191بامداد امروز در میدان مرکزی شهانق خوی، از توابع “استان آذربایجان غربی یک “متهم به “قتل” قرار بود در حضور مردم و در ملاء عام اعدام شود، طناب دار بر گردن قاتل افکندند و آماده برای اجرای حکم که پدر و مادر مقتول به میانه میدان رفته و طناب از گردن قاتل برکشیدند و قاتل فرزند خویش را بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دورنا نیوز، ۷ سال از روزی می گذشت که پسر ۲۱ ساله ای بنام “ح.ج” اقدام به قتل دو کودک خردسال کرده بود، چندی پیش با پی‌گیری‌های مکرر واحد مددکاری زندان، مسئولان قضایی و برگزاری جلسات متعدد با خانواده مقتولین، متهم مورد بخشش یکی از اولیای دم قرار گرفته بود ولی یکی از خانواده های مقتولین همچنان تقاضای اجرای حکم قصاص را داشتند که سحرگاه امروز خانواده شاکی لحظاتی قبل از اجرای حکم در پای چوبه‌ دار با گذشت خود زندگی دوباره‌ای را به وی بخشیدند و این پرونده پس از سال‌ها با رضایت و گذشت اولیای دم مختومه شد.
دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب خوی گفت: “این قاتل که ۷ سال پیش در ماه محرم یک پسر بچه ۶ ساله را در مراسم عزاداری امام حسین در یکی از روستاهای شهرستان خوی به قتل رسانده براساس حکم قضایی و تائید رئیس قوه قضائیه به اجرای حکم قصاص محکوم شده بود”.
علیزاده افزود: “صبح امروز به هنگام اجرای حکم قصاص در پای چوبه دار که در میدان شهانق خوی اجرا می‌شد، اولیای دم از خون فرزندشان گذشته و وی را عفو کردند”.
وی افزود: “قاتل ۲۶ ساله که هنگام قتل ۱۹ سال داشت با عفو و گذشت خانواده مقتول زندگی دوباره‌ای یافت”.
دادستان خوی اضافه کرد: “برای دریافت رضایت خانواده مقتول ۶ جلسه با حضور خیران، اعضای شورای اسلامی، مقامات قضایی و زندان خوی از خانواده مقتول درخواست عفو و گذشت شده بود که خانواده مقتول نیز در پای چوبه دار به اصل اسلامی عفو گذشت در برابر قصاص عمل کرده و قاتل را بخشیدند”.
این بخشش در پای چوبه دار با استقبال و تشویق مردم حاضر در میدان شهانق قرار گرفت و رضایت و خوشحالی مردم را در پی داشت.
26-300x191

31-150x150

122-150x150