خطای پزشکی در کُردستان همچنان قربانی می‌گیرد

28679در یک هفته‌ی گذشته دو قصور و خطای پزشکی در مراکز درمانی شهر سقز به مرگ یک جوان و آسیب‌دیدگی زنی حامله منجر گریده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، پزشک اورژانس بیمارستان “خمینی” شهر سقز از بستری نمودن یک بیمار قلبی در بخش آی سی یو امتناع و این امر به مرگ بیمار ختم می‌شود.

شهروند یادشده که ٣٤ سال سن داشته به دلیل عدم دستور بستری توسط پزشک معالج علی‌رغم موروثی بودن بیماری قلبی وی، ریتم قلبی نامنظم شده و جان خود را از دست می‌دهد.
این بیمار در یک روز ٢ بار به بیمارستان ذکرشده مراجعه می‌کند که بار دوم به دلیل تعلل در بستری کردن بیمار، ایست قلبی به مرگ منجر می‌شود.
همچنین نبود کادر مجرب در بیمارستان سقز به خطای پزشکی ختم می‌گردد.
زنی حامله پس از احساس درد به یک کارشناس مامایی مراجعه می‌کند و این پزشک به دلیل مصرف قرص‌های سقط جنین توسط مادر، مجبور به عمل بیمار(به طور غیرقانونی) می‌شود که اقدام صورت گرفته، سوراخ شدن رحم و روده بیمار را درپی دارد.
پیشتر نیز یک زن حامله در سلماس بر اثر تعلل کادر پزشکی بیمارستان خاتم‌الانبیاء در انتقال وی به بخش زایمان، جان خود را از دست داده بود.
رییس مرکز بهداشت سقز به وب‌سایت محلی “شارنیوز” گفته‌که درصورت استفاده از قرص‌های سقط جنین؛ رحم به دلیل انقباضات صورت گرفته اقدام به کندن جنین از دیواره رحم و سوراخ شدن دیواره خواهند نمود.
دکتر غوثی به ٢ مورد قصور و خطای پزشکی اشاره کرده و از رسیدگی به تخلفات صورت گرفته با استناد به شکوائیه‌خبر داد.