یک فعال کارگری کُردستان به “اشد مجازات” محکوم شد

28663دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران در سنندج برای یک فعال کارگری کُرد جمعا ٩سال زندان صادر کرد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب سنندج روز گذشته با احضار محمود صالحی از فعالین حقوق کارگران، حکم ٩ سال حبس تعزیری وی را قرائت کرد.

حکم یادشده که به ریاست قاضی سعیدی می‌باشد از مجموع هفت سال و نیم حبس به اتهام “عضویت در تشکل‌های معارض نظام” و یک سال و نیم حبس تعزیری برای “تبلیغ علیه نظام” صادر شده است.
در فیسبوک محمود صالحی عنوان شده که ایشان از امضای ابلاغیه تا ارائه‌ی نسخه‌ای از دادنامه امتناع کرده که بعداً دفتردار شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج سر محمود صالحی و همسرش “کلاه گذاشتند”.
وی در مدت بازداشت از دسترسی به وکیل نیز محروم بوده‌اند.

28663
محمود صالحی هر هفته دو بار در بیمارستان سقز همودیالیز می‌شوند
به گفته آقای صالحی حکم صادره بر اساس “اشد مجازات” بوده و به همین دلیل یک سال و نیم حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام نباید مورد اجرا قرار بگیرد.

همچنین حکم صادره درحالی است که این فعال کارگری در طی بازداشت اخیر(اردیبهشت‌ماه امسال) خود دچار آسیب شدید کلیوی شد و تحت دیالیز قرار گرفت از همین روی نگرانی جدی در مورد توان تحمل حبس برای او وجود دارد.

بنابه گزارش کمیته‌ی گزارشگران حقوق‌بشر، محمود صالحی در سال ۱۳۶۵ سه سال در زندان، در سال ۷۲ یک سال، در سال ۷۴ دو سال، در سال ۸۶ یک سال بصورت تحمل حکم رسمی در زندان بوده است، این درحالی است که مدت‌های مختلف نیز از قبیل ۱ سال و ۵ ماه و ۶ ماه و غیره بصورت بازداشت موقت گذرانده است.