انتقاد شدید امام جمعه ساربوگ از اجباری کردن لباس فرم در مدارس

d8fc8a359accd7894dcbd989398acc9d_Lامام جمعه مسجد جامع نور ساربوک از توابع شهرستان قصرقند ار اجباری کردن لباس فرم دانش آموزان بشدت انتقاد کرد و گفت: دانش آموزان بسیاری سراغ دارم که بعلت عدم توان در تهیه لباس فرم ترک تحصیل می کنند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل ازبلوچ پرس، امام جمعه مسجد جامع نور ساربوک در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک بمناسبت اول مهر و عید سعید قربان به مردم توصیه کرد نسبت به تحصیل و فراگیری علم فرزندانشان بیشتر اهمیت داده شود تا در آینده شاهد جامعه ای خوب و باسواد باشیم، امروزه کشور ما نیازمند کارشناسان مهندسین و پزشکان می باشد.

مولوی فضل الله رئیسی نسبت به انجام فریضه قربانی در عید قربان تاکید کرد و گفت: هر فرد یا خانواده ای در حد توان خودشان نسبت به قربانی اقدام کند.
وی با ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﻣﺪﺍﺭﺱ که ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻧﻲ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ را موجب شده، گفت: ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺗﻬﻴﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻓﺮﻡ ﺍﺟﺒﺎﺭﻱ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺑﺎ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻫﻲ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﺑﺒﻨﺪﻧﺪ اما ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻴﻢ ﮐﻪ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺧﻮﺩﺳﺮﺍﻧﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﻣﻲ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻘﺪ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺮﺧﻲ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﺍﻭﻟﻴﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺍﺭﺟﺎﻉ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ.
امام جمعه مسجد جامع نور ادامه داد: این امر کاری بسیار ناشایست است، مديران نباید مردم روستایی ما را با سایر شهرها مقایسه کنند، روستایبان ما اکثر خانواده های مستضعفی هستند، خانواده های داریم که 4_5 دختر دانش آموز دارند که توان خرید لباس فرم با این قیمت های گزاف از عهده آنها خارج شده و دانش آموزان هم به ناچار به جهت اینکه احساس شرمندگی از سایر همکلاسی های خود نکنند به ترک تحصیل رو می‌آورند، امسال دانش آموزان زیادی را سراغ دارم که به جهت عدم توان در خرید لباس فرم ترک تحصیل را برگزیدند که این ترک تحصیل ها عواقب خاص خودش را دارد و مديران مدارس و مسولان آموزش و پرورش باید جوابگوی این دانش آموزان باشند.
مولوی رئیسی تصریح کرد: مسئولان بجای لباس فرم سعی کنند برای افت تحصیلی دانش آموزان برنامه ریزی کرده و علل افت تحصیلی ها را پیدا کنند چرا که ما در شرایط بسیار بدی از نظر افت تحصیلی نسبت به گذشته قرار داریم.
وی خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی فقط به فکر و منتظر میز دولتی نباشند و در زمینه صنعت، کشاورزی و… فعالیت کنند.

مولوی رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری جشن عاطفه ها از مردم نوعدوست و خیر خواست می خواهیم در این امر مشارکت بسیاری خوبی داشته باشند و از کمیته امداد هم میخواهیم اقلام جمع آوری شده را بین دانش آموزان نیازمند واقعی توزیع کند.