انتقال فرهاد علیزاده به حفاظت زندان و بازگرداندن به بند

Urmiye-Girti-300x195 “فرهاد علیزاده” با وجود عدم محاکمه، همچنان در زندان ارومیه به سر برده و در روزهای اخیر به دفتر حفاظت زندان احضار و بار دگیر به بند بازگردانده شد.
به گزارش ماف نیوز، فرهاد علیزاده فعال سیاسی کُرد از اهالی اشنویه، در روزهای گذشته دو بار به حفاظت زندان “دریا”ی ارومیه احضار و بار دیگر به بند بازگردانده شده است.

یک منبع مطلع از زندان ارومیه به ماف نیوز گفت: این فعال سیاسی کُرد، به مسئولین زندان اعلام کرده بود که به علت عدم محاکمه‌ی، نگه‌داری وی در این زندان غیرقانونی است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: خفاظت زندان مرکزی ارومیه به وی اعلام داشته است که به دستور اداره‌ی اطلاعات به زندان منتقل شده و هنوز پرونده‌ی وی به دادگاه ارجاع داده نشده است.

در نیمه‌ی اول شهریورماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، نیروهای امنیتی در شهر ارومیه بدون داشتن مجوز به منزل شخصی”فرهاد علیزاده” یورش برده و وی را بازداشت و همراه خود به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات بردند.

خانواده‌ی وی، علی‌رغم آن که چندین بار به مراکز قضایی و امنیتی ارومیه مراجعه کرده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند با فرزندشان ملاقات کنند.

این شهروند کُرد در شهر ارومیه مشغول به تدریس آلت‌های موسیقی در میان جوانان بوده و در محافل‌ ادبی نیز به شعرخوانی می‌پردازد.

وی پیشتر نیز در سال ١٣٩٢ خورشیدی بازداشت و به بعد از یک هفته در زندان مرکزی ارومیه آزاد شده و گفته شده بود که فرهاد علیزاده به اتهام “تبلیغ علیه نظام “بازداشت شده است.

فرهادعلیزاده از اهالی شهرستان اشنویه و مدت ۵ سال می‌باشد که در مرکز استان ارومیه ساکن و به فعالیت‌های هنری مشغول است.

وی مدتی نیز در انیستیتوی فرهنگی ادبی “احمد خانی” در این شهرستان مشغول کار بود که با تعطیلی این انیستیتو، در مرکز غیرانتفاعی دیگر مشغول به کار شده بود.