شهر سردشت در وضعیت فوق‌العاده بسر می‌برد

12211مرگ یک کاسبکار توسط نیروهای انتظامی، موجی از اعتراض را در میان شهروندان سردشتی درپی داشته است.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، سردشت از عصر روز گذشته و به دنبال تیراندازی مأموران مسلح حکومتی به یک کاسبکار کُرد در شرایط بحرانی قرار دارد.

در حادثه‌ی شلیک تیر در میدان “سرچاوه”ی سردشت، کاسبکار جوانی به نام عمر احمدزاده اهل روستای “بردان” جان خود را از دست می‌دهد.

منابع مطلع از سردشت به کوردستان میدیا گفته‌اند: شامگاه روز پنج شنبه مردم با شنیدن خبر مرگ این کاسبکار به بیمارستان مراجعه می‌کنند و در آنجا با مأموران حکومتی درگیر می‌شوند.

12210
عمر احمدزاده ٢٩ ساله
زد و خورد شهروندان خشمگین با نیروهای کلانتری “شهید علی‌پور”، مرگ سروان تاج‌الدینی معاون کلانتری و ضارب کاسبکار سردشتی را بهراه داشت.

اکنون شهر سردشت بنابه گزارش شاهدان عینی در وضعیت فوق‌العاده قرار دارد و خیابان‌ها و اماکن عمومی مملو از حضور مأموران یگان ویژه و لباس شخصی است.
واحدهای موسوم به “ضد شورش” که متشکل از 8 خودروی زرهی ناجا هستند از شهر میاندوآب به سردشت اعزام شده‌اند.

همچنین گزارشات رسیده به کوردستان میدیا حاکی از بازداشت چند تن از جوانان سردشت می‌باشد که هویت سجلی آنان محرز نگردیده است.

برخی از فعالان مدنی شهر سردشت سرگرم جمع آوری امضاء و ارائه‌ی آن به مقامات حکومتی‌اند که در نامه خواستار پایان اقدامات خلاف قانون نیروهای مسلح در تیراندازی به کولبران، کاسبکاران و شهروندان مدنی در نقاط شهری و روستایی هستند.