سپاه پاسداران، تعدادی از کولبران پاوه را به زندان افکنده است

28736 (1)نیروهای مرزی اقلیم کُردستان شماری از کولبران مناطق مرزی استان کرمانشاه را پس از بازداشت به هنگ مرزی سپاه در منطقه تحویل دادند.
بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، در اوایل هفته‌ی جاری نیروهای مرزبانی عراق در استان حلبچه تعداد کثیری از کولبران مرز شوشمی در بخش نوسود را بازداشت و به آسایش شهر “تویله” منتقل می‌کنند.
شمار کولبران بازداشت‌شده از سوی “نریمان.ا” از فرمانده‌هان “حرس حدود” بیش از ١٥ تن بودند.

منابع مطلع در پاوه به خبرنگار کُردپا گفته‌اند که آسایش شهر مرزی تویله پس از اذیت و آزار کولبران، اشیاء و کالاهای همراه آنان را نیز توقیف نموده و کولبران را از طریق مرز شوشمی به نیروهای هنگ مرزی سپاه پاوه مسترد کرده‌اند.

کولبران که از شهرهای نوسود و پاوه و روستاهای اطراف هستند، پس از بازجویی در اداره حفاظت اطلاعات سپاه به زندان مرکزی پاوه منتقل شده‏اند که طبق گزارش ارسالی دست‌کم ٦ نفر از آنان تا لحظه‌ی تنظیم این خبر در زندان بسر می‌برند.

اسامی شهروندانی که در هنگام امرار معاش و در مناطق مرزی بخش نوسود بازداشت شده و بعدها به زندان انتقال یافته‌اند، عبارتند از:
١ـ عباس محمدی، فرزند حامد اهل روستای شرکان
٢ـ پژمان نادری، فرزند جلال اهل نوسود
٣ـ هلمت عثمانی، فرزند علی اهل نوسود
٤ـ بیستون کیخسروی، فرزند احمد اهل روستای شوشمی
٥ـ ریبوار فتحی، فرزند شفیع اهل روستای تشار
٦ـ میلاد پرتوی، فرزند ابوبکر اهل نوسود

همچنین خبرنگار کُردپا تأیید کرد که تعداد بیشتری از شهروندان روستای “منصور آقایی” از توابع شهرستان روانسر که در میان کاروان کولبران مرزی در تویله بازداشت و به پاوه منتقل شده‌‏اند، در میان زندانیان هستند که اسامی آنان در اختیار کُردپا نمی‌باشد.

پیشتر و در اواخر اردیبهشت سال گذشته، هیأت‌های مشترک اداری ـ نظامی شهرستان پاوه و استان سلیمانیه در اقلیم کُردستان درباره “چگونگی هماهنگی‌ها و برخورد با کولبران” نشستی را در شهر بیاره برگزار کرده بودند.