بازجویی از یک شهروند آذری و یک شهروند کُرد در نقده

Itilaat-Iran-300x200 بعد از ناتمام‌ماندن مراسم خانه‌ی سالمندان نقده به علت حمله‌‍‌ی قمه‌به‎دستان، دو تن از مجریان و مدیران این مراسم، از سوی اداره‌ی اطلاعات نقده مورد بازجویی قرار گرفتند.
به گزارش ماف نیوز، دو تن از مدیران این مراسم که از همکاران اداره‌ی بهزیستی استان هستند، در مرکز “هفت‌کانی” بازداشت و بعد از ساعاتی بازجویی در اداره‌ی اطلاعات نقده، آزاد شدند.

خبرنگار ماف نیوز در نقده، هویت یکی از این افراد را “مجید لایق” عنوان کرده و گفت: به این دو فعال مدنی اعلام شده است در صورتی که هرگونه‌‎ اقدامی انجام دهند که موجبات تحریک حس ملی‌گرایی را در میان مردم این شهرستان در پی داشته باشد، با آنها برخورد خواهد شد.
یکی از این دو فعال مدنی، کُرد و دیگری آذری‎‌زبان می‌باشد.
پیشتر، خانه‌ی سالمندان نقده اعلام کرده بود که روز جمعه ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، مراسمی برای سالمندان این مرکز در “هفت کانی” این شهر برگزار خواهد شد، اما این مراسم بعد از قمه‌کشی از سوی چندین تن، لغو شد.
علت شکوای مهاجمین، نام کُردستان بوده که بر پایین بنرهای تبلیغاتی این مراسم درج شده بود. شرکت “عسل کُردستان” اسپانسر این برنامه بوده و بدین جهت نام آن، در پایین بنر نصب شده بود.
این در حالی است که این بنهرها، با حضور نیروهای انتظامی مورد هجوم قرار گرفته و مهاجمین، متواری شده و این عمل نیز منجر به‌ لغو فوری مراسم شده‌ بود.
بازجویی از این دو تن در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون هیچ اقدامی جهت شناسایی مهاجمین صورت نگرفته است.