دور جدیدی از مین‌گذاری در مناطق زاگرس

Minguzari-300x210سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دستور توقف مین‌روبی در مناطق ایلام و کرمانشاه را صادر و در مناطق شمالی زاگرس در ارومیه و اشنویه نیز دور جدیدی از مین‌گذاری شکل می‌گیرد.
به گزارش ماف نیوز، سپاه پاسداران در نامه‌ای که به یگان ویژه‌ی خنثی‌سازی مین در استانهای غرب کشور مکاتبه کرده، خواهان توقف عملیات مین‌روبی در مناطق ایلام و کرمانشاه شده است.
یک منبع مطلع از سپاه استان کرمانشاه که نخواست نامش فاش شود، با تایید این خبر به ماف نیوز گفت: در این نامه تاکید شده است از آنجایی که در ماههای اخیر تحرکات نیروهای “ضدانقلاب و اشرار” در مناطق مرزی افزایش یافته است،

لازم میدانیم جهت رصد هرچه بهتر و کنترل مرزها توسط نیروهای سپاه پاسداران و سایر ارگانها، عملیات خود جهت مین‌روبی را متوقف نمایید.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: فعالیتهای مرموز نیروهای “احزاب منحله” تنها با پشتیبانی استکبار جهانی صورت گرفته و تمامی ارگانهای نظامی، باید در جهت سرکوب آن، به هر نحو ممکن وظایف خود را انجام دهند.
عملیات مین‌روبی در دو استان کرمانشاه و ایلام، از اوایل سال جاری خورشیدی به صورت جدی آغاز شده بود.
از سوی دیگر گزارشات رسیده از مناطق مرزی ارومیه و اشنویه حاکی از آن است که در این مناطق، نیروهای ویژه‌ی سپاه، ملبس به یگانهای مین‌روب، در پی مین‌گذاری مناطقی هستند که احتمال رفت و آمد چریکهای کُرد در آن وجود دارد.
پیشتر گروهی از پیشمرگان حزب دمُکرات کُردستان ایران با انفجار یک مین در مناطق مرزی مواجه شده و دو تن از پیشمرگان این حزب زخمی شده بودند.
از وایل بهار سال ۱۳۹۴ خورشیدی، چریکهای دو حزب دمُکرات و کومله، در مناطق مرزی مستقر شده‌اند.