عفو بین‌الملل و حاکم شرع کردستان خواستار لغو حکم اعدام شهرام احمدی شدند

28918سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای، نگرانی خود را نسبت به اعدام شهرام احمدی، زندانی محبوس اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج ابراز نمود.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‎ای اعلام کرده است که شهرام احمدی در معرض خطر اعدام قرار دارد.
این سازمان خواهان توقف اجرای حکم این زندانی کُرد می‌باشد.

28916
عفو بین‌الملل می‌گوید: “شهرام احمدی در دوران بازداشت در سلول‌ انفرادی نگهداری و تحت شکنجه بوده است و به زندان‌های مختلف انتقال یافته است”.

همچنین کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که تلاش‌های خود را برای توقف حکم اعدام شهرام احمدی به کار گیرند.

از دیگر سو نیز، حسن امینی حاکم شرع کردستان با ارسال نامه‌ای به رؤسای قواس سه گانه حکومت ایران خواهان لغو حکم اعدام شهرام احمدی شده است.

28917
حسن امینی، حاکم شرع کردستان
در این نامه آمده است: پیرو نامه‌های سرگشاده‌ی مورخ ١٣٩٢/٠٦/٢٦ و ١٣٩٣/٠٤/٠١ مبنی بر درخواست لغو حکم اعدام زندانیان اهل سنّت که متأسفانه در آن زمان مورد توجّه قرار نگرفتند، اینک بار دیگر که شایعه‌ی اعدام جوانی دیگر به جرم عقیده، از اهل سنت کرد به نام شهرام احمدی بر سر زبان‏ها افتاده و گویا پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام فرستاده شده است. لذا از شما به عنوان سکّانداران این کشور درخواست می‌کنم که با بکارگیری حکمت و تدبیر، و برتری داشتن حرمت و آزادی در اسلام و نیز خیر و مصلحت مملکت بر هر ملاحظات دیگر، با اقدامی در خور جایگاهتان، دستور لغو اعدام این جوان را صادر نمائید. به پدر و مادر پیر و جگرسوخته‌ی وی که سه سال قبل نیز فرزند دیگرشان به نام بهرام احمدی اعدام گردید، رحم کنید که رسول الله –صلی الله علیه و سلم- می‌فرماید: “من لا یَرحَم لا یُرحَم”. کسی که به دیگران رحم نکند از طرف خدا و دیگران به وی رحم نخواهد شد.

حاکم شرع کردستان از همه‌ی رهبران دینی – چه سنّی و چه شیعی، آزادیخواهان، روشنفکران و صاحبان احزاب و تشکل‌ها می‌خواهد در این زمینه قلم و زبان را به کار انداخته و با یاری جستن از همه‌ی توان و امکانات خویش، با روش دینی و قانونی از اعدام شهرام احمدی و دیگر اعدام‏های مشابه جلوگیری نمایند.

دیوان عالی کشور حکم اعدام شهرام احمدی ٢٨ ساله را که در زندان رجایی شهر کرج محبوس است، پس از تأیید دوباره از سوی قاضی مقیسه، به تأیید رسانده است.

شهرام احمدی از سال ٨٨ در زندان بسر می‌برد. دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران او را به قتل امام جمعه سنندج متهم می‌کند.

در مهرماه ٩١ شعبه‌ی ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه و بدون حضور وکیل، شهرام احمدی را به محاربه متهم کرده بود.