امام جمعه اهل سنت سراوان به مرگ مادر و نوزاد چابهاری واکنش نشان داد

f392dca2e0ea5962c7044bec76e29378_Lمولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان مرگ مادر و نوزاد چابهاری را “قتل شبه عمد” دانست.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امام جمعه اهل سنت سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته خدمات پزشکی را یکی از حقوق اولیه برای همه مردم دانست و افزود: خبر پزشک متخلف اصفهانی در برخورد با بیمار چون رسانه ای شد جهان را تکان داد، اما فقط این یک مورد نیست موارد مشابه از بازداشت، حبس مریض، زجر روحی و فیزیکی آن هم بر اثر فقر و نداشتن پول کم نبوده اند.

وی با اشاره به موضوع قطع سر نوزاد حین زایمان و فوت مادر در بیمارستان امام علی چابهار این اتفاق را از موارد “سهل انگاری” برابر با “قتل شبه عمد” و “خطای فاحش” دانست.
گفتنی است مادر23 ساله ای به نام خیر النساء جدگال که پنجشنبه گذشته (12 آذر) جهت زایمان به بیمارستان امام علی چابهار منتقل شده بود در اثر “کنده شدن سر نوزاد” و جا ماندن جسم نوزاد در بدن مادر جان خود را از دست داد.
مولوی ساداتی همچنین به موضوع “بازداشت” و “اذیت و آزار روحی و فیزیکی” یک بیمار در ایرانشهر پرداخته و خواستار رسیدگی به این موضوعات شده است.

اشاره این روحانی اهل سنت به بستری اجباری یک بیمار به نام محمد نعیم سنجرزهی است که به علت عدم توانایی در پرداخت وجه عمل جراحی، مدت 102 روز در بیمارستان خاتم ایرانشهر نگه داری شده و اجازه خروج نیافت.