رژیم در حال احداث پایگاه نظامی در مرز سردشت است

9604 احداث پایگاه نظامی در یکی از روستاهای بخش مرکزی سردشت، اعتراض شدید ساکنین آنجا را به همراه داشت.
بنابه گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، نهادهای نظامی ـ امنیتی رژیم اسلامی ایران سرگرم ساخت و ساز یک محوطه نظامی در روستای سی‌سر از توابع شهرستان سردشت هستند که این امر با مخالفت شدید اهالی این روستا مواجه شده است.

یک منبع مطلع در این باره به وب‌سایت کوردستان میدیا گفت: امکانات این پایگاه جدید‌التأسیس به ویژه از نظر وسایل گرمازا بسیار محدود می‌باشد و پاسداران بومی پایگاه، شب‌ را در مسجد روستا و با بخاری به صبح می‌رساندند.

وی در ادامه اضافه کرد: هم‌اکنون قلعه پایگاه نظامی نیمه‌کاره می‌باشد و افرادی که به عنوان کارگر در آنجا مشغول هستند از اعضای رسمی سپاه و بسیج می‌باشند و از وسایل گرمازای مسجد که با پول ساکنین روستای سی‌سر تهیه گردیده، استفاده می‌کنند.

اقدام افراد حکومتی در این روستا با خشم و اعتراض اهالی روبرو گردیده اما نهادهای امنیتی و نظامی کوچکترین توجهی به اعتراض روستاییان ندارند.

در همین زمینه، چندی قبل رژیم ایران در راستای میلیتاریزه کردن شهرها و روستاهای کردستان ایران، تجهیزات و ادوات نظامی جنگ را به پادگان گردان تکاوران حرفه‌ای ٣١٠ شهدای مکه در نزدیک اشنویه ارسال کرد.

همچنین نهادهای امنیتی رژیم در مناطق بخش باینگان از توابع پاوه، دامدارانی را که قصد ییلاق و قشلاق داشتند تهدید کرد که در صورت تردد از ارتفاعات “زردویی” با آنان برخورد امنیتی شدید خواهد شد.

در پی استقرار نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان ایران در مناطق مرزی استان‌های ارومیه، سنندج و کرمانشاه، رژیم در اقداماتی سیستماتیک، سرگرم نوسازی پادگان‌های نظامی دوران جنگ هشت ساله و ساخت پایگاه‌های جدید در مناطق هم‌مرز با اقلیم کُردستان می‌باشد.