تخریب خانه های مردم روستای دانش پایه زاهدان توسط نیروی انتظامی

 e514404a8056d1fd816f3352e8f1c779_XL“شهیدان دانش پایه” سیادک، با ده دستگاه لودر اقدام به تخریب خانه های مردم این روستا کردند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ این روستا که 2 کیلومتر از محدوده شهر زاهدان فاصله دارد داری کد روستایی و تابلو شهرداری و خدمات دولتی چون آب و برق و … است. یک منبع از اهالی محل در این باره گفت: “نیروی انتظامی ادعا کرده که این زمینها متعلق به نیروی انتظامی است و خونه های که شما اینجا ساختین غیرقانونی هستند. درحالی که این زمین ها چند ساله که صاحب اصلی اش که حاجی غفورشاهوزهی باشد دور و برش را دیوار کشیده بود. و الان حدود دوسه ساله که قطعه قطعه کرده به 250متر و به مردم فروخته که مجموعا از 250 قطعه بیشترفروخته است وحالا که مردم خونه هاشون روساختن و تکمیل کردند سر و کله نیروی انتظامی پیداشده و ادعای مالکیت می کند”

وی در جواب سوال گزارشگر کمپین در مورد داشتن حکم تخریب گفت: “بله، حکم تخریب داشته اند از طرف محمد مرزیه دادستان زاهدان اما تا این لحظه هیچ هشداری به مردم محل ندادند و ناگهان برای تخریب آمده اند.”
این منبع افزود: “از بیست باب خانه بیشتر تخریب کردند هر چی در روستا بوده تخریب کردند به جز 2 باب خانه که داخل آنها خانواده بودند که هرکاری کردند بیرون نیومدن و گفتن اگرخانه های ما رو خراب می کنید رو سرمون خراب کنید. که به آنها هم اخطار دادند که تا 2 روز دیگه فرصت دارید تا تخلیه کنید. و خدا را شکر فعلا چند روزه ازشون خبری نیست.”
این فرد که خانه خود وی نیز تخریب شده است می افزاید: “همه ساکنان روستا بلوچ هستند و از طایفه های مختلف ریگی ، ناروی، نهتانی، عالی زهی، براهوی، گمشادزهی، شاهوزهی، صفرزهی، کرد و…”
این فرد ادامه داد: “روز بعد تخریب ساکنین روستا جمع شدیم و رفتیم مسجد مکی برای شکایت، ازمسجد به هر کسی زنگ میزدند هیچ کدوم گردن نمی گرفت و میگفتن ما نبودیم بعدش رفتیم فرمانداری بخشدار به ما گفت: شما برید به روستاتون من میام همونجا ما رفتیم بعد از یک ساعت خود بخشدار ترسیده بود و یه چند نفر دیگه رو فرستاده بود که اونام از دور اومد نگاهی میکرد و از ترس که مردم عصبانی هستند نزدیک نمیومد بعد چند نفر از همراهان ما رفتن و ضمانت کردند که کسی با شما کاری ندارد بعد اومد و دور از مردم یه چند تا عکس گرفت و رفت و فعلا هم خبری نشده.”

danesh 8danesh 11danesh1danesh2danesh2danesh4danesh6danesh7danesh10danesh13danesh15danesh16danesh17e514404a8056d1fd816f3352e8f1c779_XL