اربابی: بیکاری در ایرانشهر به یک معضل تبدیل شده/جوانان به دلیل بیکاری به قاچاق سوخت روی آورده‌اند

8ea3a9955ab7af56f05a066d50f83ca0_Lنماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به مشکلات موجود در بخش اشتغال، گفت: متاسفانه بیکاری جوانان در ایرانشهر به یک معضل تبدیل شده است.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از فارس سعید اربابی نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ، با تشریح مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات موجود در حوزه انتخابیه بنده به ویژه بخش جنوبی استان سیستان و بلوچستان موضوع اشتغال و بیکاری جوانان است.

وی افزود: در حوزه اشتغال متاسفانه هنوز نتوانستیم ظرفیت‌های شغلی ایجاد کنیم. این مسئله باعث شد بسیاری از جوانان به کارهای کاذب مانند قاچاق سوخت روی آوردند و این تهدیدی در ابعاد امنیتی است که امکان کنترل آن وجود ندارد.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما عملا نتوانستیم متناسب با ظرفیت‌هایی که در حوزه معدن، اقتصاد، کشاورزی در جنوب استان وجود داری کاری انجام دهیم در چند ساله اخیر ما توانستیم تنها یک مجموعه‌ای که بعد از انقلاب فعال شده و در اوایل دهه 80 از مسیر خود خارج شد را مجددا احیا کنیم.
اربابی همچنین عنوان کرد: در چند سال اخیر با همت بخش خصوصی توانستیم یک مرکز بزرگ تولیدی را فعال کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های اشتغال تصریح کرد: از آنجایی که بسترسازی اشتغال نیازمند مدت زمانی 6حداقل ساله است لذا اگر از چندین سال گذشته این زیرسازی‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی کلید خورده و پیگیری می‌شد ما شاهد اشتغال بخش عظیمی از جوانان بودیم.

وی در خاتمه فقط با اشاره به پیگیری‌های انجام شده جهت سامان بخشی به وضعیت اشتغال جوانان گفت: دولت مبلغ 50 میلیارد تومان را برای خط جدید ریسندگی و بافندگی منطقه اختصاص داده است که امیدواریم این مسئله در مشکل اشتغال جوانان ایرانشهر و استان سیستان و بلوچستان کارساز باشد.