وضعیت وخیم یک زندانی سیاسی دیگر در ایران

Mihemed-Ebdulahi-Urmiye-300x195وضعیت جسمانی یک زندانی سیاسی در زندان “دریا”ی ارومیه وخیم گزارش شده و مسئولین زندان هیج اقدامی جهت انتقال وی به مراکز درمانی انجام نداده‌اند.
 به گزارش ماف نیوز، “محمد عبدللهی” که در سال ۱۳۸۹ خورشیدی در حین بازداشت دچار شکستگی از ناحیه پای چپ شده، با وجود وخامت و بروز مشکلات در ستون فقرات، همچنان از رسیدگی درمانی مناسب و اعزام به بیمارستان محروم است.

یک منبع مطلع از زندان ارومیه به ماف نیوز گفت: محمد عبداللهی برادر زندانی سیاسی کُرد، محمد امین عبداللهی، در زمان بازداشت در زمستان سال ۸۹، از ناحیه‌ی کتف گلوله خورده و علاوه بر آن، یکی از پاهایش دچار شکستگی شده و به دلیل عدم رسیدگی، وضعیت وی بهبود نیافته و پس از گذشت چند سال همچنان از رسیدگی پزشکی محروم است.

این منبع گفت: تاکنون بارها به این زندانی سیاسی اعلام شده است در صورتی که با اُرگانهای امنیتی همکاری کند، نسبت به تخفیف در حکم وی و انتقال به مراکز درمانی، اقدام خواهند کرد.

اوضاع جسمانی محمد به گونه‌ای است که درر بسیاری از موارد، همبندیانش وی را با پتو به بهداری منتقل می‌کنند اما به دلیل حکم اعدام، به وضعیت جسمی وی رسیدگی نمی‌شود.

محمد عبداللهی زندانی سیاسی، در روز ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی، به اتهام محاربه و ارتباط با احزاب کُرد مخالف حکومت اسلامی ایران بازداشت و بعدها به اعدام محکوم شد و تا اکنون در مجموع، ۶ سال را در بازداشت و حبس سپری کرده است.