یک زندانی سیاسی زندان ارومیه در آستانه آزادی دوباره محکوم شد

zendan-urmie-300x191یوسف (مصطفی) کاکه‌ممی زندانی سیاسی زندان ارومیه، به اتهام نامه به گزارشگر ویژه سازمان ملل و ارتباط با رسانه‌ها از درون زندان، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه، یوسف کاکه ممی را به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

این اتهامات به دلیل ارتباط این زندانی با رسانه‌ها، خبررسانی، نامه‌نگاری و از جمله نامه به احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، وارد شده است.

حکم، روز گذشته در زندان و در حالی ابلاغ شده که تنها هفت ماه به پایان حبس نه‌ساله‌ی این زندانی باقی مانده و قرار بود در مردادماه سال آینده آزاد شود.

یکی از نزدیکان آقای کاکه ممی گفت که او در هیچ یک از مراحل دادرسی وکیل نداشته و مدت ها در انفرادی اداره اطلاعات ارومیه تحت فشار و بازجویی بوده و در بازپرسی و دادگاه هم همه‌ی اتهامات را رد کرده است.

یوسف کاکه ممی در خردادماه امسال به انفرادی های وزارت اطلاعات زندان ارومیه منتقل و در دوم تیرماه به اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با رسانه های بیگانه به شعبه شش بازپرسی دادسرای ارومیه احضار شد. این احضاریه در حالی به زندان ارومیه ابلاغ شد که او در انفرادی وزارت اطلاعات بود.

یوسف کاکه ممی، شهروند مهابادی است که در سال ۱۳۸۶، بازداشت و به اتهام ارتباط و همکاری با پژاک، به ۹ سال زندان محکوم شد. او هم اینک هفت ماه مانده به آزادی اش در بند دوازده زندان ارومیه محبوس است.