بازگشت دو زندانی سیاسی ارومیه از انفرادی

zendan-urmie-300x191 (1)مصطفی سبزی و رحمان رشیدزاده، دو زندانی سیاسی زندان ارومیه که پس از اعلام اعتصاب غذا به انفرادی منتقل شده بودند، امروز با قول مسئولین زندان مبنی بر پیگیری مطالباتشان به اعتصاب غذا پایان دادند و به بند بازگشتند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دو زندانی به اجرا نشدن اصل تفکیک جرائم معترض بودند و از مسئولین زندان خواسته بودند که آنها را به بند زندانیان سیاسی منتقل کنند.

مصطفی سبزی از بیست و سوم دی‌ماه و رحمان رشیدزاده از بیست و چهارم دی‌ماه در پی اعلام اعتصاب غذا به انفرادی منتقل شده بودند.

مصطفی سبزی در خردادماه سال ۱۳۹۳ به اتهام ارتباط و همکاری با پژاک بازداشت و به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و هم‌اینک در بند ۱۳ زندان ارومیه نگهداری می‌شود.

رحمان رشیدزاده شهروند کرد اهل ارومیه اوایل شهریورماه امسال بازداشت شد. او به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به سه سال حبس محکوم شده است.

این زندانی در آذرماه از سوی زندانیان با جرائم خشن مضروب شد و پس از شکایت از مسئولین زندان به انفرادی منتقل شد.

بهمن دالایی میلان و رئوف محمدعلی، دو زندانی دیگر زندان ارومیه نیز اوایل دی‌ماه به دلایل مشابه و در اعتراض به عدم اجرای تفکیک جرایم راهی سلول انفرادی شده بودند. بهمن دلایی میلان پس از انفرادی به بند سیاسی منتقل شد ولی رئوف محمدعلی همچنان در بند ۵ موسوم به روان‌درمانی نگهداری می‌شود.

به گزارش هرانا بیست و هفت زندانی سیاسی زندان ارومیه هم‌اینک بر خلاف اصل تفکیک جرائم در بندهای عادی نگهداری می شوند.