وضعیت وخیم یک زندانی سیاسی کُرد

12400573_214739755539539_2331938598498611529_n (1)بر اساس خبرهای منتشر شده وضعیت جسمی یک زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان میناب رو به وخامت گذاشته و مقام های قضایی جمهوری اسلامی ایران حاضر به رسیدگی به وضعیت وی نیستند.
به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کُردستان “افشین سهراب زاده” پس از ابتلا به سرطان روده برای معالجه به یکی از مراکز درمانی تهران منتقل شده بود بدون اینکه اقدامی در راستای درمان وی صورت گرفته باشد به زندان میناب بازگردانده شده است.

این نهاد حقوق بشری در خصوص وضعیت وی هشدار داده و تاکید کرده که افشین سهراب زاده به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روده و خونریزی با خطر “مرگ” مواجه است.
این زندانی مبتلا به سرطان روده سە ماه پیش و برای بار دوم جهت معالجه به تهران و به زندان اوین منتقل شدە بود.
مادر این زندانی سیاسی اعلام کرده که از روز سه شنبه ۲۹ دی ماه یبار دیگر فرزندش را به محل تبعیدش در زندان میناب منتقل کرده اند.
“زیبه باباصفری” با ابراز نگرانی از وضعیت فرزندش اظهار داشته که “مسئولیت جان افشینم را متوجه آقای خامنه‌ای و تمامی کسانی که مانع از درمان و مرخصی وی هستند، می‌دانم”.
“افشین سهراب‌زاده” ۱۸ خرداد ۱۳۸۹، توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت شد و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به اتهام “محاربه” از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت، به تحمل ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شده است. وی اسفندماه سال ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.