نوزادهای دو قلوی جوانرودی قربانی نبود امکانات

12648125_192149511139462_339186701_nدو روز پیش در بیمارستان حضرت رسول دو نوزاد دوقلوی آقای هادی فریدی متولد شدند که متاسفانه بیست وچهار ساعت نپائید بجای گهواره و آغوش مادر در گورستان جوانرود آرام گرفته و داغی بردل والدین شد.
یک منبع آگاه گفت:«این دو نوزاد بعد از تولد بدلیل تولد پیش از موعد بایستی آنها در مرکز مراقبتهای ویژه کودکان نگهداری ومراقبت میشدند اما متاسفانه بدلیل نبود این مرکز در جوانرود ناچار به مرکز دانشگاه علوم پزشکی کرماشان تماس گرفتند ولی دستگاه خالی نداشتند . در همدان و کردستان هم دستگاهی یافت نشد.

متاسفانه دیشب24 ساعت پس از تولد یکی از دوقلوها فوت و صبح امروز نیز در بیمارستان محمدی کرمانشاه بدلیل دیر رسیدن نوزاد دیگری نیز فوت کرد.حال سوال اینجاست که در سه استان غرب کشور جائی برای مراقبت این نوزادان یافت نمیشود تکلیف این مردم چیست.

این خانواده برای زنده ماندن نوزادانشان هر دری را زدند حتی باهلیکوپتر هلال احمر تماس گرفته اند ومسئولان هلال احمر قبول کرده اند اما این را نیز شنیده اند که تا تهران تضمینی نیست.»

همان منبع افزود:

«خانواده ای که چندین شهر و استان را بخاطر سلامت کودکان گشتند و جوابی نگرفتند. چند خانواده که توانایی این کار را ندارند تاکنون کودکانشان را از دست دادند.

اینحا سخن از جان دو انسان است که چقدر برای مسئولین مهم است؟ سرمایه‌داران،مسئولین،نمایندگان شورا و مجلس ،نامزدهایی که می‌گویید قصد خدمت دارند, آیا با خریدن یک دستگاه و وسیله برای تنها بیمارستان در اورمانات دلایل خشنودی این مردم را فراهم نمکنید!»