محاکمه ای بدون حضور در دادگاه، بدون اطلاع قبلی بدون حق انتخاب وکیل، فقط با sms

کانون-1در شرایطی که شیپور تبلیغات گسترده نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آزادی ایرانیان در حق انتخابات، گوش جهانیان را کر کرده است، گزارش های منتشره حاکیست:
7 شهروند بهایی ساکن اصفهان که پیش‌تر به همراه چند تن از شهروندان بهایی دیگر، توسط مأموران امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شده بودند، بدون اطلاع قبلی محاکمه شدند.
محاکمه ای بدون حضور در دادگاه، بدون اطلاع قبلی بدون حق انتخاب وکیل، فقط با sms
ادیب جانمیان ، سحاب روحانی، متین جانمیان ، یگانه آگاهی، کیوان نیک‌آیین، ارشیا روحانی ، وحید کرمی به همراه چند تن از شهروندان بهایی دیگر 24 آبان ماه ، در پی مراجعه مأموران وزارت اطلاعات به منازل جمعی از این شهروندان، در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد بازداشت شدند. از مجموع 16 شهروند بهایی بازداشت شده، هفت شهروند بهایی مربوط به اصفهان هستند.
متاسفانه حاکمیت کنونی دولت جمهوری اسلامی ایران و سران آن معتقدند:
باورمندان به سایر مذاهب دشمنانی هستند که عقاید و نقطه نظلر های مذهبی آنان ممکن است وفاداران ‌نظام را دچار چالش نماید، از اینرو به بهانه حفظ امنیت سیاسی، سرکوب فعالین مذهبی را سرلوحه عناد خویش با ادیان دیگر قرار داده‌اند.
و ما اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان نیز طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به‌صورت تنها، چه به‌صورت جمعی یا به‌اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده‌بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.
و ماده ۱۹: هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده‌ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه‌ای بدون ملاحظات مرزی است.
هرگونه تبعیض عقیدتی را محکوم دانسته، خواهان برابری حقوق نوع بشر به ویژه ایرانیان، فارغ از عقاید مذهبی آنان می‌باشیم.
688
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان