اظلاعیه کمیته دفاع از حقوق زنان بمناسبت فرار رسیدن روز جهانی زن

ارم-لوگوی-بشریت2هشت مارس دیگری در راه است وما زنان ایرانی همچنان خسته از تمام قوانینی هستیم که شادی های کودکیمان، نشاط نوجوانیمان و لذتهای جوانیمان را از ما گرفته است.

درد و رنج ناشی از باورهای غلط نشات گرفته از این قوانین نابرابر و تبعیضات جنسی، زنان ایرانی را هر روز خشمگین تر کرده و تبدیل به باروت هایی شده ایم که هر آن احتمال انفجار دارند.
weltfrauentag-2015
دولت جمهوری اسلامی ایران آسیب های غیر قابل جبرانی را به زنان وارد کرده که برای پاک کردن آثار این ناملایمت های ناشی از عرف و شرع، باید سالها تلاش کنیم تا این موارد نقض حقوق زنان و عدم برابری برای دخترانمان و نسلهای بعد ما تکرار نشود و تنها اقدامی مشترک علیه خشونت های روزانه در تمام زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و خانوادگی می تواند درمانگر حقوق پایمال شده باشد.

در قرن بیست و یکم علیرغم تکامل جامعه وپیشرفت های بشری هنوز هم زن ایرانی در جایگاه حقیقی خود تعریف نشده و همیشه به عنوان جنس دوم وبعد از مرد معرفی میشود که همین نابرابری ها جامعه را به سوی ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی وسیاسی و غیره سوق داده است.

برابری و عدم تبعیض از اصول اولیه حقوق بشر است.

ماده اول کنوانسیون رفع تبعیض ، هر نوع تبعيض جنسيتی عليه زنان، يعنی هر نوع رفتار متفاوت به واسطه جنسيت را ممنوع اعلام کرده است.

کمیته دفاع از حقوق زنان، خواهان آزادی و برابری جنسیتی برای بانوان ایران بوده و هر گونه تبعیض، خشونت و نابرابری علیه زنان ایران را محکوم میکند .

691

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق زنان