مفقودشدن پرونده قضایی، ١٠ سال زندانی بهمراه داشت

آژانس کُردپا: یک زندانی باسابقه کُرد به دلیل مفقود و یا معدوم شدن پرونده دادگاهی، حکم صادره‌اش از ٢٥ سال به ٣٥ سال افزایش یافت.

18334

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، حکم ٢٥ سال حبس عثمان مصطفی‌پور طی چند هفته‌ی گذشته به اتمام رسید اما به سبب سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی مقامات دستگاه قضایی این مدت به ١٠ سال دیگر موکول شد.

بهمن‌ماه ٣سال قبل یکی از قضات شهر ارومیه حکم زندان عثمان مصطفی‌پور را به اتهام “شرکت در یک درگیری با سپاه پاسداران” به ٣٥ سال حبس تعزیری افزایش داد.

258355-449953a9f85f51759cabbf7df2a192b4

همچنین پرونده این شهروند کُرد در آرشیوی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران مفقود گردیده و این امر در صدور ١٠ سال حبس مجدد ایشان تأثیر داشته است.

وی که از فعالین احزاب کُرد اپوزسیون می‌باشد، طی ٢٥ سال اخیر از هرگونه مرخصی مشروط محروم گشته و بنابه گفته‌ی برادر وی؛ عثمان به دلیل سپری کردن دو دهه در زندان و اعمال شکنجه از سوی مأموران امنیتی و اذیت و آزار در حین بازداشت، مبتلا به بیماری قلبی شده و از ناحیه پا نیز دچار ناراحتی شدید می‌باشد.

منابع خبری در ارومیه عنوان کردند که در روزهای اخیر اعضای خانواده مصطفی‌پور به ملاقات عثمان رفته و با وی دیدار داشته‌اند.

عثمان مصطفی‌پور سال ١٣٧٠ همراه با ٥ شهروند دیگر در شهر ارومیه بازداشت و ٢ تن از آنان از سوی دستگاه قضایی به دار آویخته شدند و برای مابقی نیز احکام سنگین صادر شد.

برای وی حکم اعدام صادر شد که در سال ١٣٧٢ این حکم به ١٠ سال زندانی تعزیری کاهش یافت اما در اواخر سال ١٣٧٩ باردیگر به تحمل ١٥ سال حبس محکوم شد و بهمن‌ماه ١٣٩٢ نیز برای سومین بار به ١٠ سال دیگر محکوم شد.

او در رنج‌نامه‌ای خطاب به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و اذهان عمومی اعلام کرد: از لحظه دستگیری به مدت ۶ ماه در سلول‌های انفرادی سپاه پاسداران و اداره اطلاعات تحت شدیدترین شکنجه‌ها توهین و آزار و اذیت جسمی و روحی قرار داشتم.

حالا بعد از گذشت بیست سال از آن‌روزها خودم تعجب می‌کنم که چطور از زیر این همه ضرب و شتم و فشار زنده بیرون آمدم ، در طول این شش ماه غیر از بازجو و شکنجه‌گر هیچ انسانی را ندیدم و هیچ کس حتی خانواده‌ام از وضعیت و سرنوشتم اطلاع نداشتند.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/67908