تعطیلی “ایستک کُردستان” ١٣٣ کارگر بومی را بیکار کرد

آژانس کُردپا: شعبه‌ی کُردستان شرکت نوشیدنی‌های “ایستک” به دلیل هرآنچه “نبود سرمایه و مدیریت” خوانده شده به تعطیلی کشیده شد.

745390-5e084d410db08949c1c419abe626a489

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، علی‌رغم تجمع اعتراضی چند روز قبل کارگران کارخانه ایستک در مقابل استاندار کُردستان، مسئولین این واحد تولیدی تصمیم به بستن آن کردند.

نمایندگان کارگران بیکار عنوان می‌کنند که از هم‌اکنون کارخانه در سنندج “به‌طور قطعی” تعطیل می‌باشد.

پیشتر نیز کارخانه ذوب‌آهن کُردستان در قروه به سبب مشکلات مالی و مدیریتی تعطیلی و ٤٠٠ کارگر بومی آن نیز اخراج شدند.

از اوایل سال گذشته زمزمه‌ی تعطیلی شرکت نوشیدنی‌های “ایستک” شنیده شد اما از ٢٠ اسفندماه گذشته کارفرما عملا اقدام به فسخ قراردادها نمود.

یکی از مسئولین کارخانه با تأیید خبر تعطیلی واحد، علت بوجود آمدن چنین وضعیتی را “عدم حضور مالکان و مدیران کارخانه و نبود مواد اولیه” دانست.

کُردپرس در ادامه به نقل از لقمان روز‌چنگ اعلام کرد: قطع شدن ارتباط با مراکز پخش و دفاتر و عاملین پخش که حدود ١٥٠٠ نفر در مجموع به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت بودند ارتباط کاریشان قطع شده است.

درباره‌ی آینده کارگران بیکارشده از شرکت ایستک، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کُردستان از ” ارتباط نداشتن” موضوع با نهاد تحت امرش خبر داد و تصریح کرد: تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ در استان بسیار اندک‌اند و وجود چنین کارخانه‌های برای توسعه بسیار نیازمند و ضروری است.

كارخانه ايستک كُردستان يكی از بزرگ‌ترين كارخانه‌های استان محسوب می‌شد كه سال ٨٨ با اعتباری بالغ بر ٣٢ ميليارد تومان در سنندج به بهره‌برداری رسيد و در تولید ماءالشعیر گازدار بدون الکل به شکل قوطی و شیشه‌ای فعالیت داشت.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/67936