بیکاری کارگران ساختمانی در ایلام+عکس

14094آژانس کُردپا: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ایران، سبب بیکاری کارگران ساختمانی در استان ایلام شده است.

به گزارش آژانس کُردپا، بیکاری به ویژه در میان کارگران روزمزد استان ایلام، به دنبال روند صعودی قیمت مصالح ساختمانی و توقف ساخت و ساز، مشکلات معیشتی شهروندان کُرد را دو چندان کرده است.

این در حالی است که بسیاری از کارگران ساختمانی فاقد بیمه‌ی کارگری بوده و در همین رابطه نائب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفته است، “با اعلام مجلس، بیمه کارگران ساختمانی متوقف شده است و در سال جاری هیچ کارگری در این بخش بیمه نشده است”.

پیشتر رئیس کانون انبوه‌سازان، از افزایش ٢٠درصدی مصالح ساختمانی خبر داده و عنوان کرده بود: برخی مصالح ساختمانی نظیر:” فولاد، آهن، سیمان” در انحصار و تعامل دولت قرار دارد.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی، سبب افزایش قیمت مسکن و همچنین بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز شده که در مناطق حاشیه‌ای نظیر استان‌های مرزی عملاً ساخت و ساز متوقف گردیده است.

بیکاری کارگران ساختمانی در استان ایلام در زمانی روی می‌دهد که طبق آمار اداره‌ی کل راه و شهرسازی استان ایلام؛ طرح مسکن مهر استان دارای نزدیک به 12 هزار واحد مسکونی می‌باشد.

استان کُردنشین ایلام با ٦٠٠ هزار نفر جمعیت بالاترین و رتبه‌ی نخست آمار بیکاری در سطح ایران را، طی ٢٠ سال گذشته به خود اختصاص داده و این آمار همواره بالای ٢٠% بوده است.