وضعیت جسمی دو زندانی سیاسی تبعیدی کُرد بحرانی است

مقامات قضایی و امنیتی حکومت اسلامی ایران مخالفت خود را با معالجه پزشکی دو زندانی سیاسی کُرد در بیمارستان، اعلام کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، زندانی سیاسی کُرد، افشین سهراب‌زاده در زندان مرکزی میناب با دوختن لبانش، دست به اعتصاب غذا زد.


وی در زندان مبتلا به سرطان روده و خونریزی داخلی گشته است.

یک منبع مطلع به نقل از مادر این زندانی اهل کرمانشاه به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته است: “حدود دو سال است که هر روز ما را از دادستانی کامیاران به سنندج و از آنجا به میناب و دوباره به کامیاران می‌فرستند که با مرخصی و درمان پسرم موافقت کنند.

افشین سهراب زادهپیش تر نیز گفتند باید دادستانی بندرعباس موافقت کنند. فرزندم (افشین) جز پوست و استخوان به دلیل ابتلا به سرطان روده، چیزی از وجودش نمانده است و در وضعیت جسمانی بسیار خطرناکی قرار دارد و می بایست در مراکز درمانی خارج از زندان تحت درمانی قطعی قرار بگیرد.”

افشین سهراب‌زاده که به تحمل ٢٥ سال حبس محکوم گشته از ٢٢ ماه جاری دست به اعتصاب غذا زده و برای تأمین هزینه‌های میلیونی درمان به کمک شهروندان نیازمند است.

علی‌رغم دستور کمیسیون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان مبنی بر “بحرانی بودن وضعیت جسمی افشین” اما دادگستری استان کُردستان با اعزام به مرخصی درمانی او مخالفت می‌کند.

چندی پیش سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای با عنوان “زندانی در نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی” خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی محبوس و تبعیدی در زندان میناب شد.

ایوب اسدیاز سویی دیگر، ایوب اسدی در زندان مرکزی کاشمر با وجود گذشت ٤ سال حبس، همچنان از هرگونه مرخصی محروم گردیده است.

این زندانی سیاسی کُرد دچار دیسک کمر می‌باشد و دادگستری این شهر با اعزام به خارج زندان، ممانعت می‌کند.

دستگاه قضایی ایران حکم ٢٠سال حبس را برای ایوب اسدی صادر کرده و ایشان هم‌اکنون در زندان کاشمر در استان خراسان رضوی دوران تبعید را سپری می‌کند