فعالین بلوچ، کمپین “جمع‌آوری اسامی کشته‌شدگان بلوچ” را راه‌اندازی نمودند

آژانس کُردپا: فعالین بلوچ، کمپینی جهت جمع‌آوری اسامی شهروندان بلوچ که توسط نیروهای حکومتی کشته یا اعدام و یا بر اثر تعقیب و گریز نیروهای حکومت ایران کشته شده‌اند، در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک راه‌اندازی کرده‌اند.

91586-e850220f1f62e967670bda5170ccce7d

به گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، فعالان بلوچ با راه‌اندازی کمپین “جمع‌آوری اسامی کشته‌شدگان بلوچ” از شهروندان بلوچ می‌خواهند با ارسال اسامی افراد کشته شده با آنها همکاری کنند.
این فعالان اعلام کردند: “کمپین جمع‌آوری اسامی کشته‌شدگان بلوچ در راستای جمع‌آوری اسامی کشته‌شدگان و به نوعی شناسنامه‌دار نمودن قربانیان و در تلاس در جهت اسناد جنایت در بلوچستان فقیر، محروم و مطرود است”.
این فعالان می‌گویند: جمع‌آوری اسامی٣٠ هزار از کشته‌شدگان بلوچ نیاز به همکاری و همراهی تک تک شهروندان بلوچ دارد.
فعالان بلوچ از شهروندان بلوچ می‌خواهند که با احساس مسئولیت و احترام به خون به ناحق ریخته شده فرزندان بلوچ و ممانعت از افزایش آمار قربانیان بلوچ در بلوچستان با آنان همکاری نمایند.
فعالان این کمپین اسامی کشته‌شدگان بلوچ را روستا به روستا و خانواده به خانواده جمع‌آوری و به زودی اسامی آنان را طی گزارشی منتشر خواهند نمود.
با استناد به آمار کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢٠١٥دست‌کم ٥٦ شهروند بلوچ اعدام و ٥٢ شهروند بلوچ براثر شلیک نیروهای امنیتی و انتظامی کشته و زخمی شده‌اند.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/68073