چهارشنبه؛ فیلمی در مورد قتل، اعدام و بخشش

خبرگزاری هرانا – چهارشنبه نام فیلمی با بازی شهاب حسینی و به کارگردانی سروش محمدزاده است که به موضوع قتل، قصاص و بخشش می پردازد. کارگردان می گوید نام چهارشنبه را از این رو برای فیلم انتخاب کرده که باور دارد زندانیان در ایران عمدتا در روز چهارشنبه به دار آویخته میشوند.

دانلود-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از هنر آنلاین، در خلاصه داستان «چهارشنبه» آمده است: “آن‌ها نمی‌دانستند اتفاقی می‌افتد که چهارشنبه را برایشان روزی متفاوت خواهد کرد…”

موضوع اصلی داستان قتل پدر یک خانواده در مراسم عروسی را روایت می کند و نهایتا کشمکش های حقوقی پس از آن را، پس از دو سال در زمانی که حکم قصاص -اعدام- قاتل صادر میشود بین فرزندان در خصوص قصاص، بخشش یا دریافت دیه اختلاف پیش می‌آید. داستان عمدتا بر پافشاری یکی از فرزندان بر اعدام قاتل و کشمکش های او با سایر اعضای خانواده به پیش میرود.

در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، نسیم ادبی، آرمان درویش، هستی مهدوی، امیرحسین شام بیاتی، الهام حاج فتحعلی، گیتی قاسمی، نیما راد، پیام اینالویی، رسول ادهمی، فرخنده فرمانی زاده، فرهاد محمدی و فرشاد محمدی نقش آفرینی می کنند.

کارگردان می گوید نام چهارشنبه را از این رو برای فیلم انتخاب کرده که باور دارد زندانیان در ایران عمدتا در روز چهارشنبه به دار آویخته میشوند.

https://hra-news.org/fa/cultural/a-5096