بوکان/ بی‌اطلاعی از سرنوشت دو شهروند بازداشتی

آژانس کُردپا: از سرنوشت دو شهروند کُرد که بیش از سه ماه قبل بازداشت شدند اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک جوان ٢٤ ساله به نام سیروان کمالی که بازداشت او از سوی مأموران امنیتی بوکان صورت گرفته، سرنوشت نامعلومی دارد.

337873-f5e5459cc223583539c70d97da29aaa4

او روز بیست ویکم دی‌ماه سال گذشته بازداشت و به مکان نامعلوم انتقال یافت.

یک منبع مطلع به آژانس کُردپا گفت: در فردای بازداشت سیروان، خانواده‌ی کمالی به ستاد خبری اداره اطلاعات بوکان مراجعه می‌کنند اما نیروهای امنیتی با تهدید و خشونت پاسخ می‌دهند.

مقامات اطلاعاتی بوکان همچنین به خانم “زلیخا”، مادر سیروان اعلام کرده‌اند که پسرش “ضد انقلاب” و “خرابکار” می‌باشد و حق پیگیری سرنوشت او را ندارند.

در همین زمینه، سرنوشت دیگر جوان بوکانی که ١١٠ روز قبل توسط مأموران امنیتی این شهر بازداشت گردید در هاله‌ای از ابهام است.

نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه اقدام به بازداشت سامان قادری‌آذر 25 ساله کرده‌اند.

وی نیز علیرغم مراجعه بستگان نزد اداره اطلاعات بوکان اما مقامات امنیتی از ارائه هرگونه پاسخی نظیر محل نگهداری، اتهامات احتمالی و وضعیت جسمی امتناع می‌کنند.

براساس گفته‌ی افرادی که از زندان‌های حکومت اسلامی ایران رهایی یافته‌اند، وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی به مراتب بدتر از زندانیان عادی است و این شرایط در شهرستان‌ها دوچندان نامطلوب می‌گردد.

تقی رحمانی از فعالین ملی ـ مذهبی معتقد است که در دستگاه قضایی چیزی به اسم “تفهیم اتهام” ندارد و آن چیزی که پس از روزهای اتفاق می‌افتد، “ابلاغ اتهام” است که بازجویان جلویت می‌گذارند.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/68151