برگزاری دادگاه برادران کُردپور طی روزهای آتی

kurdpursNNS ROJ: قرار است طی روزهای آینده دادگاه برادران کُردپور در شهر مهاباد برگزار شود.

تارنمای سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان به نقل از “عباس جمالی” وکیل برادران کُردپور گزارش کرده که جلسه دادگاهی این دو روزنامه نگار در روز ۱۲ مرداد در شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد برگزار می شود.

“خسرو و مسعود کُردپور” پس از گذشت بیش از سه ماه و نیم از بازداشتشان روز ۵ تیر از بازداشتگاه اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده بودند.

علی رغم گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت این دو روزنامه نگار کُرد، همچنان اتهاماتی که متوجه آنان است مشخص نیست. گفته می شود یکی از اتهام هایی که ممتوجه برادران کُردپور می باشد تبلیغ علیه نظام از طریق اطلاع رسانی درباره زندانیان سیاسی و فعالان مدنی می باشد.

پیشتر عباس جمالی در خصوص اتهام موکلان خود در گفتگو با NNS ROJ اظهار داشته بود که “برادران کردپور –چه خسرو، چه مسعود- کار محرمانه و غیر قانونی انجام نداده اند، خبرنگار بودند و کارهای خبری کرده اند و بازداشت آنها به این صورت، غیر معمول است؛ چون کار محرمانه ای نداشته اند هرکاری کرده اند علنی بوده است”.

خسرو کُردپور سردبیر آژانس خبری “موکریان” روز پنجشنبه ۱۷ اسفند در شهر مهاباد دستگیر و به اداره اطلاعات مهاباد منقل شد.

دو روز پس از بازداشت خسرو کُردپور، “مسعود کُردپور” نیز هنگام پیگیری وضعیت برادر بازداشت شده خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه ادار اطلاعات مهاباد منتقل شده بود.

شایان ذکر است که در حال حاضر دو روزنامه نگار دیگر کُرد به نام های محمد صدیق کبودوند و عدنان حسن پور در زندان های جمهوری اسلامی بسر می برند.