ندادن آمبولانس، موجب مرگ شهروند کُرد گردید

آژانس کُردپا: یکی از کولبران کُرد در منطقه‌ی بیتوش شهرستان سردشت پس از سه روز مقابله با مرگ، روز یک شنبه ٢٣ خرداد ماه، جان باخت.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک کولبر کُرد به نام رسول درویشانی مشهور به جلال، که دو روز قبل توسط نیروهای انتظامی حکومتی اسلامی زخمی شده بود، به علت جراحات وارده فوت نمود.

890129-d4cd5e50da4496c270a51168c8fbd318

این شهروند کاسبکار کُرد، به علت جراحات شدید، برای مراقبت‌های ویژه از سردشت به یکی از بیمارستان‌های شهرستان مهاباد انتقال داده شده بود.

خبرنگار کُردپا در سردشت اعلام کرد: مسئولین بیمارستان مهاباد برای انتقال جنازه این شهروند کُرد به زادگاه خویش، از در اختیار گذاشتن آمبولانس خودداری کرده و بستگان وی از ماشین f3 برای حمل جنازه استفاده کرده بودند.

جلال روز جمعه ٢١ خرداد ماه، در منطقه بیتوش، اهل روستای “زمزیران” از توابع شهرستان سردشت، در کمین نیروهای انتظامی افتاد و بر اثر تیراندازی آنان، به شدت زخمی گردید.

همچنین در اقدامی مشابه، روز پنچ شنبه ٢٠ خرداد ماه، جوانی ٢٤ ساله به نام نجم‌الدین قادرپور فرزند کریم در مناطق مرزی شهرستان پیرانشهر مورد حمله نیروهای مسلح حکومتی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/68389