اعتصاب غذای دو فعال تبریزی در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر

برگزاری هرانا – میلاد اکبری و علی حمزه زاده دوفعال ترک (آذری) اهل تبریز که از روز جمعه گذشته توسط ماموران امنیتی اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده بودند در اعتراض به نامشخص بودن دلیل دستگیری خود از لحظه ورود به بازداشتگاه این اداره دست به اعتصاب غذا زده اند.

milad-akbari-ali-hamzeh-zadeh-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه یازدهم تیرماه دو شهروند اهل تبریز به نامهای میلاد اکبری و علی حمزه زاده درپی احضار توسط وزارت اطلاعات و حضور در این اداره بازداشت شدند.

یک منبع نزدیک به این دو شهروند تبریزی در این‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “خانواده میلاد و علی پس از مراجعه این دو جوان به اداره اطلاعات از سرنوشت آن‌ها بی‌خبر ماندند. آنها تلاش خود برای کسب اطلاع از وضعیت میلاد و علی را با مراجعه به اداره اطلاعات شروع کردند اما در روز نخست مسئولین اداره اطلاعات از سرنوشت آنها اظهار بی اطلاعی میکردند و مسئولیت بازداشت آنان را نمی‌پذیرفتند تا اینکه با مراجعه مامورین اداره اطلاعات در روز بعد به منزل میلاد و تفتیش آن‌جا خانواده‌ها از نگهداری آنان در این اداره مطمئن شدند.”

این منبع مطلع هم‌چنین در مورد اعتصاب غذا و نحوه اطلاع خانواده آن‌ها از این موضوع خاطرنشان کرد: “مامورین امنیتی که به خانه میلاد آمده بودند به خانواده‌اش گفته اند از لحظه ورود به بازداشتگاه این دو لب به غذا نزده‌اند و پاسخ سوالات ما را هم نمی‌دهند. ما به آن‌ها اجازه می‌دهیم با خانه تماس بگیرند و شما بخواهید تا اعتصابشان را بشکنند. با اینحال در تماسی که این دو زندانی با خانواده های خود گرفتند بر عدم شکستن اعتصاب غذا و عدم پاسخ به سئوالات به دلیل نامشخص بودن دلیل اصلی بازداشت پافشاری کردند.”

لازم به یادآوری است همزمان با جمعه «روز قدس» دست‌کم چهار شهروند دیگر در شهرهای تبریز و اهر دستگیر شدند.

ابراهیم نوری و اکبر جهانگیرزاده دو شهروند اهل اهر از این بازداشت شدگان، عصر روز دوازدهم تیرماه آزاد شدند.

گفته می شود دلیل بازداشت آقایان نوری و جهانگیرزاده “پیشگیری” از ارتکاب جرم با توجه به فعالیت‌های سال گذشته آنان در «روز قدس» در حمایت از برخی اقلیت‌های ترک «تحت ستم» در کشورهای دیگر از جمله کشور چین، آذربایجان و ترکمن‌های سوریه بود.

https://hra-news.org/fa/prisoners/a-6496