بلاتکلیفی دو زندانی سیاسی کُرد ٧ ساله شد

آژانس کُردپا: دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران همچنان از صدور رأی برای دو زندانی که ٧ سال گذشته را در حبس بسر برده‌اند امتناع می‌کند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، هر یک از زانیار مرادی و لقمان مرادی که در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس‌اند با ممانعت و دخالت وزارت اطلاعات در پرونده‌ی قضایی آنها، از آزادی محروم گشته‌اند.

680058-a0aaa7afc0186b86aaf7e9f24da88189

آنان از سوی دستگاه قضایی به مواردی نظیر “محاربه از طریق اقدام علیه امینیت ملی، جاسوسی برای انگلیس، برهم زدن امنیت در زمان حضور آقای خامنه‌ای در مریوان” متهم هستند.
زانیار و لقمان مرادی طی روزهای دهم مردادماه و پنجم مهرماه سال ١٣٨٨ در مریوان بازداشت و حدود ٩ ماه را در سلول‌های انفرادی ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج سپری کردند.
قاضی صلوات مسئول شعبە ١٥ دادگاه انقلاب تهران در بهمن‌‌ماه سال ١٣٨٩ این دو فعال سیاسی کُرد را بە اتهام “مفسد فی‌الارض” به اعدام در ملاء‌عام محکوم کرد.
سازمان حقوق‌بشر در ایران به نقل از منابع موثق عنوان می‌کند؛ وکیل این دو زندانی کُرد معتقد است با توجه به اینکه ماده‌ای که بر اساس آن حکم اعدام در ملاء عام صادر شده در قانون مجازات اسلامی جدید تغییر کرده، در صورتی که تکلیف قتل در پرونده روشن شود می‌توان مسئله محاربه را که ناعادلانه مورد رسیدگی قرار گرفته بود را مورد بررسی مجدد قرار داد و موجبات آزادی این دو جوان را فراهم کرد ولی وزارت اطلاعات مانع در رسیدگی به پرونده و صدور حکم در دادگاه عمومی ایجاد کرده و برای همین با وجود گذشت دوسال از آخرین دادگاه و ٧ سال از روز بازداشت تکلیف این دو زندانی روشن نمی‌شود.”
بنابه اعتقاد فعالین حقوق‌بشری، رفتار قوه‌ی قضائیه با چنین پرونده‌هایی کاملا سیاسی و در طرفداری از حکومت می‌باشد و حضور و دخالت نیروهای امنیتی در این دستگاه مشهود و نهادینه گشته است.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/68510