یک کولبر دیگر پس از چهار روز زخمی شدن جان خود را از دست داد

آژانس کردپا: در ادامە تیراندازی نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران به کولبران کرد در مناطق مرزنشین کردستان، جوان ٢١ سالە اهل شهر سلماس جان خود را از دست داد.
بر اساس گزارش های رسیده بە آژانس خبررسانی کردپا، روز پنجشنبە ٢٤ تیرماە ، بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی بە کولبران، یک کولبر کرد بە نام”درویش عادوی” فرزند “عادل” در شهر سلماس زخمی شد.

215604-46960c6fb433833aff911211e51ec0d2

این شهروند کرد بعد از زخمی شدن ، برای معالجە بە بیمارستان خمینی شهر ارومیە انتقال دادە شده است و پس از چهار روز بە علت جراحات واردە جان خود را از دست داده است.

نامبرده اهل یکی از روستای “دیلز” منطقە “شپیران” سلماس، کە برای امرار معاش و تامین مایحتاج روزمرە خانوادە خویش راهی منطقە “ترگور” شدە بود در هنگام کولبری مورد اصابت گلولە نیروهای انتظامی قرار گرفت.

همچنین ، عصر روز شنبە ١٩ تیرماە، کولبر دیگری بە نام “هیدی اسماعیلی” در نزیکی روستای “مێرگەسە” از توابع آلان سردشت با کمین هنگ مرزی این شهر روبرو و از ناحیە کمر بە بالا بە شدت مجروح می‌شود.

علیرغم ادامەی کوشتار کولبران کرد از سوی نیروهای انتظامی و محکوم کردن این عمل نیروهای انتظامی از سوی نهادهای حقوق بشر بین المللی، جریانهای ذی‌ربط در ایران تاکنون بە این مسئلە واکنش نشان ندادە و در برخی موارد نهادهای حکومتی ایران دستور شلیک مستقیم بە کولبران کُرد را صادر نمودەاست.