روند دستگیری‌ها در شهرهای کرد‌نشین همچنان ادامه دارد

آژانس کردپا: در چند روز گذشته، موجی تازه از دستگیری‌ها از سوی ماموران وزارت اطلاعات حکومت ایران در شهرهای کردنشین کردستان ایران آغاز شده است.
بر اساس گزارش‌های رسیده به آژانس کردپا، روز چهارشنبه، یک شهروند کرد اهل اشنویه به نام “فاروق پایمرد” فرزند “کمال” ،از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر وبه مکان نامعلومی انتقال یافته است.

550547-1fcdcb3f18e6404380e0e72b32725d1b

نام برده، در هنگام بازگشت از ارومیه به شهرستان محل زندگی خود “اشنویه”، دستگیر وتاکنون هیچ اطلاعی از وی وچگونگی بازداشت وی در دسترس نیست و ادرە اطلاعات این شهر نیز از هرگونه اطلاعاتی به خانواده‎‌ی نام برده خودداری ورزیده است.

همچنین روز چهارشنبه سی‌ام تیر ماه سال جاری، یک شهروند کرد دیگر، اهل شهرستان سقز با نام “رسول خضری” ٢٩ ساله، فرزند “مصطفی” که معمار نیز می‌باشد به دست نیروهای لباس شخصی این شهرستان بازداشت شده وتا کنون هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

لازم به ذکر میباشد پیش از این نیز این دو شهروند اهل شهرستان سقز به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستان ایران بازداشت وبا قید وثیقه به طور موقت آزاد شده‌اند.

در ادامه‌ روند بازداشت‌ها، روز چهارشنبه گذشته نیز، یکی از اعضای هیئت مدیره‌ اتحادیه‌ آزاد کارگران ایران به نام “شریف ساعدپناه”، از جانب اداره‌ اطلاعات شهرستان سنندج احضار وبه مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است.

نام برده به اتهام حمایت از “جعفر عظیم زاده” وهمچنین دیدار با خانواده‌ی وی بازداشت ومورد بازجویی قرار گرفته است.

گفتنی است که تعداد شهروندانی که در چند هفته‌ گذشته در شهرهای کردنشین بازداشت شده‌اند به ٤٠ تن رسیده است.