خطر اعدامِ قریب‌الوقوع یک زندانی سیاسی کُرد

آژانس کُردپا: مقامات حکومتی در زندان مرکزی ارومیه یک فعال سیاسی کُرد را به سلول انفرادی منتقل کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، زندانی سیاسی کُرد محمد عبدالهی صبح امروز هجدهم مردادماه از بند ١٢ زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی انتقال یافت.647431-4bb990600509f3f1d840fd707c5ab0abدستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران از شهریورماه ١٣٩٢ حکم اعدام این شهروند جوان را صادر کرده است.

یک منبع مطلع از بوکان که زادگاه محمد عبدالهی می‌باشد به خبرنگار کُردپا گفت: خانواده‌ی عبدالهی از ترس اعدام قریب‌الوقوع محمد به زندان دریا در ارومیه مراجعه کرده‌اند.

همچنین مدیران امنیتی زندان مرکزی ارومیه به صورت شفاهی و به هنگام انتقال او به سلول انفرادی، احتمال اجرای حکم اعدام را عنوان کرده‌اند.

از سویی دیگر، همزمان با انتقال محمد عبدالهی، پنج تن دیگر از همین زندان به سلول انفرادی منتقل گشته‌اند که بنابه گزارشات ارسالی؛ متهم به خرید و فروش مواد مخدر هستند.

انتشار خبر اعدام احتمالی این زندانی سیاسی کُرد در حالی است که او چندی قبل در اعتراض به اتهام “محاربه” و “اقدام علیه امنیت ملی” دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود.

آنموقع گزارش شد که مقامات قضایی با درخواست “اعاده دادرسی” محمد عبدالهی موافقت کرده و پرونده ایشان بار دیگر به دیوان عالی کشور بازگردانده شد.

محمد عبدالهی ٣٥ ساله و دارای همسر و فرزند می‌باشد که اواخر اسفندماه ١٣٨٩ از سوی نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در مهاباد بازداشت و سپس در دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی جوادی‌کیا به اعدام محکوم گردید.

برادر محمد عبدالهی بانام محمدامین عبدالهی نیز در پاییز سال ۱۳۸۴ بازداشت و به ١٨ سال زندان محکوم و به زندان طبس تبعید شده است.