دادگاه مهاباد خسرو کُردپور را به محاربه متهم کرد

14354آژانس کُردپا: پس از گذشت چهار ماه و نیم بلاتکلیفی، فردا برادران کُردپور در دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد محاکمه می‌شوند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهاردهم مردادماه، خسرو کُردپور و مسعود کُردپور دو برادر روزنامه‌نگار که از چهارماه و نیم قبل در بازداشت نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بسر می‌برند در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب مهاباد برای اتهامات وارده به آنها محاکمه می‌شوند.
یک فرد مطلع نزدیک به خانواده‌ی کُردپور ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: خسرو کُردپور از سوی دادستان عمومی به محاربه از طریق، ١ـ اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی ٢ـ توهین به رهبر ایران ٣ـ فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی متهم شده است.

منبع یادشده که نخواست نامش فاش گردد به خبرنگار کُردپا گفت: همچنین در کیفرخواست صادره برای مسعود کُردپور اتهاماتی نظیر،١ـ اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی ٢ـ توهین به رهبر ایران ٣ـ فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی وارد شده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون اتهام محاربه علیه خسرو کُردپور به اثبات نرسیده و بدور از واقعیت می‌باشد.

گفته می‌شود ریاست دادگاه را قاضی جوادی‌کیا برعهده دارد.

یکی از نزدیکان این دو فعال مظبوعاتی به کُردپا اعلام کرد: صدور چنین کیفرخواستی برای برادران کُردپور در حالی است که این دور روزنامه‌نگار کُرد هیچ اقدامی را در راستای “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” انجام نداده و صرفاً فعالیت آنها در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای مناطق کُردنشین ایران بوده است.

خسرو کُردپور مسئول آژانس خبری “موکریان” می‌باشد.

یکی از این منابع نزدیک در پایان تماس تلفنی با آژانس کُردپا از احتمال بازداشت وکلای مدافع برادران کُردپور توسط نهادهای امنیتی خبر داد، وی دلیل این ادعا را تهدید این وکلا از سوی دستگاه‌های امنیتی عنوان نمود.

نعمت احمدی، عباس جمالی و عثمان مزین که از وکلای پایه یک دادگستری در ایران هستند عهده‌دار وکالت براداران کُردپور در پرونده‌ی قضایی مزبور می‌باشند.

خسرو و مسعود کُردپور در هفدهم و نوزدهم اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در مهاباد بازداشت و پس از ١٠ روز، از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات این شهر، در بیست و ششم اسفندماه سال گذشته به ارومیه منتقل و اوایل تیرماه به زندان مرکزی مهاباد انتقال یافتند.