دور جدید محاکمه زندانیان سیاسی کُرد

آژانس کُردپا: دستگاه قضایی با همراهی مأموران امنیتی محاکمه مجدد فعالین سیاسی کُرد در زندان ارومیه را آغاز کرده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک زندانی سیاسی کُرد با هویت حسن رستگاری مجد در دادیاری شهر ارومیه دادگاهی شد.

901447-8b99573bbd9cb84686e18d5334c153dd

او در این دادگاه که روز گذشته در شعبه‌ی ١١ برگزار گردیده متهم به “توهین به رهبری” و “اخلال در بند” شده است.

احضار این زندانی بنابه شکایت رییس یکی از اندرزگاه‌های زندان دریا می‌باشد.

در گزارش شبکه حقوق بشر کردستان عنوان شده که حسن رستگار مجد به اتهام ضرب و جرح از حسین قره‌باغی، رییس اندرزگاه مزبور شکایت کرده.

پیشتر این شهروند اهل ارومیه به اتهام شرکت در تجمعات حمایتی از کوبانی از سوی دادگاه انقلاب به ١٥ سال زندان محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر نیز حکم مزبور را عینا تأیید کرد.

در همین زمینه، اواخر هفته‌ی جاری سه زندانی سیاسی کُرد در شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه جمعاً به تحمل ١٧ سال زندان محکوم شدند.

برپایه منبع یادشده، سومین جلسه محاکمه کمال حسن رمضان، علی یگانه و عبدالله امویی میلان به ریاست قاضی شیخلو برگزار و ساعتی بعد حکم آنان به وکلایشان ابلاغ شد.

بر اساس حکم صادره کمال حسن رمضان اهل کُردستان سوریه به اتهام عضویت در پ ک ک به ۱۰ سال زندان محکوم شده و علی یگانه و عبدالله امویی‌میلان هردو اهل شهرستان ماکو به اتهام همکاری با پ ک ک به ترتیب به پنج سال و دو سال حبس محکوم شدند.

در ماه‌های اخیر نهادهای امنیتی با همکاری دستگاه قضایی سرگرم پرونده‌سازی مجدد برای فعالین سیاسی محبوس در زندان‌ها هستند که “اعترافات تلویزیونی”، “توبه از افکارات” و “اذیت و آزار اعضای خانواده” روش‌های معمول فشار و تهدید زندانیان به شمار می‌رود.