برادران افشاری در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زدند

4762کوردستان میدیا: در اعتراض به وعدەهای مسئولین قضایی رژیم ایران مبنی بر “لغو حکم اعدام” “علی و حبیب افشاری” هر چهار برادر افشاری در زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زدند.
بنابه گزارشات منتشرشده، در پی بازگشت جواب نامه “علی و حبیب افشاری” دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام و کذب بودن وعده مسئولین قضایی رژیم مبنی بر اینکه حکم آنها کماکان اعدام می‌باشد هر چهار برادر افشاری به نام‌های “علی، حبیب، ولی و جعفر افشاری” در اعتراض به این حکم مسئولین زندان و شورای حقوق بشر اسلامی امروز دوازدهم مردادماه دست به اعتصاب غذا زدند.

پیشتر مسئولین زندان و شورای حقوق بشری اسلامی رژیم ایران گفته بودند که حکم اعدام “علی و حبیب افشاری” لغو شده است اما مسئولین دستگاه قضایی رژیم عنوان کرده بودند که هیچ گونه تغییری در پرونده آنها داده نشده و لغو حکم اعدام تنها گفته مسئولین زندان و شورای حقوق بشری اسلامی بوده نه دستگاه قضایی.

در همین رابطه، خدیجه افشاری، خواهر این چهار زندانی سیاسی کُرد در گفتگوی تلفنی به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته: “مورخه‌ی بیست و هفتم تيرماه ۱۳۹۲، از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی استان ارومیه به علی افشاری و حبیب افشاری، ابلاغ شده است که حکم اعدام آنها لغو و مجدداً دادگاهی می‌شوند”.

وی همچنین عنوان کرده است: “امروز دوازدهم تیرماه طی نامەای کمیسیون حقوق بشر اسلامی اعلام کرده‌است که حکم آنها کماکان اعدام می‌باشد و هیچ گونه تغییری در پرونده صورت نگرفته است”.

منبع یادشده می‌نویسد: ” امروز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ هر چهار برادرم در اعتراض به این حکم و به وعده‌های دروغین مسئولین رژیم در زندان، دست به اعتصاب غذا زده‌اندند”.

علی افشاری متولد ١٣٥٩ شمسی به همراه برادرش حبیب‌الله افشاری متولد ١٣٦٧ شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که سال گذشته از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام “محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام” از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده‌اند.

حکم صادره، دو سال پیش در زندان ارومیه به آنها ابلاغ شد و سال گذشته نیز دیوان عالی زژیم ایران حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد.

در همین رابطه، دو برادر دیگر آنها به نام‌های “جعفر و ولی افشاری” به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به ٥ سال زندان محکوم شدند.

این چهار برادر هم اکنون در زندان مرکزی اورمیه بە سر می‌برند‌.

خدیجه افشاری، خواهر این چهار برادر زندانی سیاسی کُرد، ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمانی “علی افشاری” گفته است: ” وی به علت خونریزی داخلی و عفونت بیش از حد حالش وخیم است و حالا هم در اعتصاب غذا جانش در خطر است”.

نامبرده در حالی که خیلی نگران وضعیت برادرانش بود گفته است: “از تمامی انسانهای آزاده می‌خواهم که صدای ما و صدای مظلومیت برادرانم را به گوش جهانیان برسانند”.