مولوی ساداتی: نا امنی مخل امنیت فرد و جامعه و مایه نگرانی است چاره اندیشی شود

مولوی عبدالصمد ساداتی با اشاره به نا امنی ها در بعضی از مناطق و اخیرا در چابهار، نا امنی را مخل امنیت فردی و جامعه و مایه نگرانی بیان نمودند و چاره اندیشی در این زمینه را خواستار شدند.

%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%aa%db%8c

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امام جمعه اهل سنت سراوان در فرازی از خطبه های جمعه (۲۶ شهریور ۹۵) در سراوان استان سیستان و بلوچستان گفت: نا امنی ها مایه نگرانی است، در چابهار منطقه مهم اقتصادی وسیاحتی که می تواند با بهره برداری صحیح قطب تجاری در منطقه وجهان باشد، علاوه از اینکه مردم آن از مزایا و منافع آن بی بهره اند متاسفانه با خطر امنیت روانی ،جانی و معیشتی مواجه و رنج می برند که با روش مسالمت آمیز خواستار حق خود شدند.

مولوی ساداتی تصریح کرد: هر گونه نا امنی از قبیل ترور، آدم ربایی، سرقت، تهدید وتوهین مخل امنیت فرد و جامعه است که دولت و حاکمیت در این زمینه چاره اندیشی نمایند.

وی افزود: تیر اندازی و کشتن افراد که از ناحیه افراد مجهول الهویه صورت می گیرد شناسایی و برخورد قانونی صورت گیرد.

مولوی ساداتی همچنین در ادامه سخنان توصیه نمودند: نیروهای امنیتی و انتظامی که پاسداری از جان و مال و آبروی مردم را برعهده دارند در بکارگیری سلاح، قانون و حقوق شهروندی را نیز با دقت در نظر داشته باشند.

فعالان بلوچ معتقد اند که توزیع اسلحه در بین طوایف بلوچ توسط سپاه کارشناسی شده نبوده و این موضوع  باعث افزایش درگیری و سرقت ها مسلحانه شده است