سه جوان از سوی مأموران اطلاعات سقز بازداشت شدند

آژانس کُردپا: نهادهای حکومت اسلامی ایران همزمان با صدور حکم زندان برای شهروندان کُرد، سه تن دیگر را نیز به مکان نامعلومی منتقل کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، نیروهای وزارت اطلاعات با یورش به منازل مسکونی شهروندان سقزی سه تن را بدون ارائه مجوز قضایی بازداشت کردند.719316-b96145911911e0cd362e492739ae7f0dاقدام مأموران امنیتی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ی هفته گذشته بوده است.

خبرنگار کُردپا با تأیید این گزارش، اعلام کرد: شامگاه روز بیست و چهارم شهریورماه دو جوان بنام‌های صلاح‌الدین میرزایی، ٢٢ ساله فرزند عطاء و امین(آلان) علیپور، ٢٥ ساله فرزند کریم در محله‌ی بهارستان شهر سقز بازداشت و توسط افراد حکومتی به مکان نامعلومی انتقال می‌یابند.

همچنین فردای آن روز(بیست و پنجم شهریورماه) جوان ٣١ساله‌ی دیگری به نام هیوا دستباز در حین بازگشت به منزل پدری بازداشت می‌شود.

او دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد سقز است.

منابع مطلع کُردپا می‌گویند که منازل مسکونی این سه شهروند از سوی نیروهای امنیتی کاملا مورد تفتیش قرار گرفته و لپ‌تاپ و برخی از کتب و جزوات متعلق به آنها نیز به نهادهای مربوط برده شده‌اند.

همزمان با بازداشت‌های سقز، دستگاه قضایی حکومت اسلامی در مهاباد حکم زندان برای ٥ زندانی کُرد صادر کرده است.

هفته‌ی گذشته شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب این شهر برای هر یک از امیر عبدالله‌زاده، هیمن غزال، مطفر تلانه، پژمان ایمانی و محمد شُکری به ترتیب ٦،٥،٦،٥ و ٥ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

این ٥ تن بهمراه ده‌ها شهروند دیگر در چهار ماه اخیر از سوی نیروهای وزارت اطلاعات به اتهام تبلیغ و هواداری از احزاب کُرد اپوزسیون بازداشت و در مکان‌های نامعلومی نگهداری شدند.

با استناد به مرکز آمار کُردپا حداقل ٦٠ شهروند کُرد از اواخر بهار و تابستان امسال بنابه دلایل مختلفی در بازداشت بسر می‌برند.