اقدام “خودسرانه” یا “دزدان شناسنامه دار” اقدام عجیب ماموران نیروی انتظامی در شهرستان سرباز

برخی از ماموران نیروی انتظامی شهرستان سرباز شب هنگام با لباس شخصی و چسپ زدن پلاک خودروهای خود به منزل یکی از تاجران برنج روستای باتک یورش برده و سعی در بردن اجناسش داشتند.

%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، نیروهای انتظامی شهرستان سرباز با چند عدد خودرو که پلاک آنها با چسب محو شده و لباس شخصی بعد از نصف شب ۲۶ شهریور وارد خانه ی یکی از تاجران برنج روستای باتک شده و اقدام به بار زدن ۷۰ کیسه برنج وی نمودند.

به گفته شاهدان عینی هنگامی که مردم روستا از آنها حکم قضایی ورود شبانه به خانه و بردن کیسه های برنج را پرسیده اند  در جواب ماموران صرفا گفتند: “ما با رئیس دادگاه هماهنگ کردیم”

شاهدان عینی افزودند: اما با تماس مردم روستا با مسئولان انتظامی و سپاه آنها نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند.

شاهدان عینی افزودند: پس از این اقدام ماموران با التماس از آنها خواسته اند که بیشتر پیگیر ماجرا نشوند اما خودسرانه بودن این اقدام و وجود اقداماتی مشابه باعث شکایت مردم از آنها در مرکز پاسگاه نیروی انتظامی منطقه شده است.

مردم روستای باتک این اقدام را “سرقت” و این افراد را “دزدان شناسنامه دار” نامیده اند.

روستاییان باتک گفته اند:” مشخصات این خودروها با خودروهایی که در سرقتهای مشابهی همچون “سرقت کولر گازی های مدرسه باتک” و سرقت “روستای گران” و “روستای حیط کارگاه” رویت شده اند مشابهت دارند.

این موضوع باعث افزایش نگرانی مردم منطقه شده و نقش تامین امنیت باعث کمرنگ شدن نقش ماموران انتظامی در تامین امنیت جانی و مالی مردم شده است.