اعلام اعتصاب غذا توسط رسول رضوی تا آزادی کامل + فایل صوتی

52a69abebd45268016c4a51df28bbf8aرسول رضوی فعال ملی مدنی آزربایجان که در زندان تبریز بسر می برد بار دیگر در اعتراض به رفتارهای ضد انسانی و نژادپرستانه حکومت ایران و پرونده سازی های اطلاعات ایران  شکنجه و رفتارهای غیر قانونی با وی در زندان اعلام اعتصاب غذای کامل کرد.

به گزارش گوناز تی وی، وی باانتشار پیام صوتی اعتصاب غذای خود را اعلام کرده است.

وی در پیام صوتی خود توضیح داده است: به نام خدای بزرگ، سرکوب خواسته های بر حق ملت آذربایجان و نژاد پرستی فارسی که در زمان پهلوی پایه گذاری شده است در دوران حکومت جمهوری اسلامی ایران نیز ادامه دارد.هدف این سیستم از بین بردن زبان و فرهنگ ملل ساکن در ایران و ملت آذربایجان وتحمیل زبان و فرهنگ فارسی بر ملل غیر فارس  است.من 5 بار در اعتراض مدنی به این ناحقی ها دستگیر و ربوده شده ام  و مورد آزار و اذیت و شکنجه و توهین قرارگرفته ام. بعد از بیست وهشت روز اعتصاب غذا به در خواست فعالین ملی و ریش سفیدان حرکت ملی آذربایجان اعتصاب غذای خود را شکستم ولی با تداوم رفتارهای ظالمانه بار دیگر تصمیم به اعتصاب غذا می نمایم، چون راهی غیر از این برایم نمانده است.

زنده باد آزربایجان زنده باد زبان مادری زنده باد ملت آزربایجان…

لازم به ذکر است رسول رضوی از روز 30اردیبهشت ماه 95 در اعتراض به عدم تجمیع احکام صادره علیه وی طبق ماده 134، اجرای دوباره نصف حکم پرونده سال 1392که با آزادی مشروط حذف شده بود و بلاتکلیفی در پرونده اعتراضات ضد نژادپرستی دست به اعتصاب غذا زده بودکه بعد از 28 روز اعصاب به در خواست فعالین ملی که نگران سلامتی اش بودند به اعتصاب خود پایان داده بود.

رضوی روز 26 فروردین 93 به همراه حسین علی محمدی و طاها کرمانی پس از نزدیک به 5 ماه بازداشت موقت به قید وثیقه 200 میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

این فعال در زمان بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به شدت مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته بود.

پیشتر وی روز 13 فرودین 89 به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی به خشک شدن دریاچه اورمیه به همراه بیش از 100 تن از تجمع کنندگان در پل شهید کلانتری بازداشت شد.

پس از آن روز 17 مهر 90 به هنگام بازگشت از محل کار از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از تحمل 16 روز بازداشت موقت به قید قرار وثیقه 30میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردید.

فایل صوتی را می توانید از لینک ویدئویی زیر بشنوید: