راه اندازی کمپین امضا در حمایت از رسول رضوی

1f1f2fc0fb5fe2259431686acf18c6bc-1گوناز تی وی: بر اساس اخبار رسیده به گوناز تی وی، کمپین امضا در حمایت از فعال ملی آذربایجان رسول رضوی راه اندازی شده است. این کمپین از روز 17 مهر به همت گروهی از فعالین ملی راه اندازی شده و طی چند ساعت صدها امضا در حمایت ازرسول رضوی جمع آوری شده است.

رسول رضوی که در زندان مرکزی تبریزبسر می برد، از 13 مهر ماه نود وپنج (95) اعتصاب غذای خودرا اعلام کرده است. درفایل صوتی منتشر شده از وی آمده است:

“بیش از نود سال است که از  پایمال شدن حق و حقوق ملت آذربایجان ، تبعیض ها و توهین ها به ملت تورک آذربایجان  می گذرد که بنای این نژاد پرستی فارس در دوره ی حکومت رضا شاه ریخته شده است و بعد از انقلاب و در حکومت جمهوری اسلامی نیز این سیاست ها ادامه دارد که هدف از این سیاست غالب کردن زبان و فرهنگ فارسی بر دیگر ملت ها و از بین بردن زبان، فرهنگ و تاریخ ملت آذربایجان و دیگر ملت های غیر فارس است که هزینه های بسیار زیادی در داخل و خارج از ایران از بیت المال صرف پیشرفت و همه گیر کردن  زبان و فرهنگ  فارسی می شود که عاملان( پان فارس – پان ایرانیست) هر سال با برنامه ریزی ها و صرف بودجه های کلان این سیاست شوم و ضد بشری خود را به جلو می برند و کسانی که در مقابل این سیاست کثیف ایستادگی میکنند و یا در ارتباط با زبان، فرهنگ ملت  خود فعالیت میکنند و خواهان حق و حقوق خود هستند به شدت سرکوب و به زندان های طولانی مدت محکوم میشوند که من هم یکی از هزاران فعال ملی مدنی آذربایجان هستم.

تا به حال پنج بار توسط ماموران امنیتی دستگیر شده ام که هربار به مکان های نا معلومی منتقل شده و توسط نیروهای اداره اطلاعات شکنجه شده و در دادگاه های تشریفاتی با اتهامات جعلی محکوم و به زندان منتقل شده ام و هیچ مقام قضایی جوابگوی این نا عدالتی ها و بی عدالتی ها نیست.

در اعتراض به این سیاست کثیف ، ناعدالتی ها و بی عدالتی هاچند ماه پیش (اردیبهشت 95) دست به اعتصاب زده بودم که با دخالت ریش سفیدان حرکت ملی آزربایجان و خانواده ام و از طرف دیگر قول و قرارهای مقامات قضایی اعتصاب بیست و هشت روزه ام را شکستم که تا به حال هیچ اقدامی در مورد حکم های غیر قانونی صورت نگرفته است که قصد رسیدگی هم ندارند چون دست های پشت پرده اجازه این کار را نمی دهند.

من رسول رضوی فعال ملی مدنی آزربایجانی محبوس در زندان مرکزی تبریز از 13 مهر ماه نود وپنج (95) دست به اعتصاب غذا میزنم چون  راهی جز این در اعتراض به این ظلم ها و نا عدالتی ها برایم باقی نمانده است.

زنده باد آذربایجان ،زنده باد زبان مادریم، زنده باد ترک آذربایجان”

لازم به ذکر است در متن این کمپین امضا آمده است :”رسول رضوی در اعتراض به برنامه فاشیستی فیتیله در هجده آبان نود و چهار که از شبکه ملی ایران به 40 میلیون ملت تورک آزربایجان توهین شده بود به 13 ماه حبس محکوم شده است.

در کدام قسمت از این کره ی خاکی اعتراض مدنی در مقابل نژادپرستی و توهین جرم است که در کشور به اصطلاح اسلامی ایران نیز این کار جرم محسوب می شود؟

خاطرنشان می کنیم اگر جرم است ماهم به عنوان فعالان ملی و ملت آذربایجان و امضا کنندگان این کمپین مجرم هستیم و اگر جرم  نیست خواهان آزادی بی قید و شرط و هر چه زودتر رسول رضوی فعال ملی مدنی آذربایجان هستیم.

برای عضویت در این کمپین و حمایت از رسول رضوی فعال ملی مدنی آذربایجان ( وارد لینک زیر شده و نام و نام خانوادگی خود را برای ما ارسال کنید) با تشکر از حمایت شما عزيزان”

جهت عضویت به لینک کمپین حمایت از رسول رضوی فعال ملی مدنی آذربایجان کلیک کنید.