تعلل پزشکان، مرگ یک نوزاد در بیمارستان شهر سنندج را رقم زد

8f7a52cc2ac70ad9f7baf43612869558_w300 آژانس کُردپا: بی‌توجهی پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستان بعثت سنندج، مرگ نوزاد داخل شکم مادر را در پی داشت.

بر پایە‌ی گزارش رسیدە بە آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته، یک زن باردار ساکن سنندج بە نام “ش.و” بە علت بی‌توجهی و زیادە‌خواهی پزشک معالج، نوزادش را از دست داد.

این زن باردار، روز پنج‌شنبە بیست‌و نهم فروردین‌ماه، بە علت احساس درد و همچنین نزدیک شدن زمان فارغ شدن بە بیمارستان “بعثت” این شهر مراجعە کردە بود. اما روز دوشنبە‌ی هفتە جاری و پس از ٥ روز متوجە شد کە بە علت بی‌توجهی پزشک‌های بیمارستان، نوزادش فوت شدە است.

همچنین در روز دوشنبە و در هنگام مراجعت این زن بە بیمارستان “بعثت” سنندج، پزشک مخصوص زایمان این بیمارستان بە نام خانم”س.ش” در محل کارش نبوده و گفته، تنها در مطب شخصی خود و در قبال پرداخت ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان حاضر بە معالجە‌ی وی است.

این در حالی است کە وضعیت جسمانی این زن خطرناک بودە و پزشک مخصوص زایمان هیچ توجهی بە این زن نکردە است.

پیشتر علی کائیدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس از پدیده‌ی “زیرمیزی‌بگیر پزشکان” سخن گفته بود و بروز چنین پدیده‌ای را نشانه‌ی بی‌سروسامانی اوضاع سلامت و عدم نظارت در کشور توصیف کرده بود.

طی فروردین‌ماه امسال حدود ٣٠ مورد زیرمیزی پزشکان به سامانه‌ی شکایت از پزشکان خبر داده شده و در مجموع ٥% از پزشکان به خصوص جراحان زیرمیزی‌بگیر هستند که اکثر آنان در مراکز خصوصی بسر می‌برند.