وخامت حال بهنام نجاتیان و انتقال به بیمارستان در پی اعتصاب غذای اعتراضی

photo_2016-10-19_00-54-24 بهنام نجاتیان از محققان عرفان حلقه و شاگردان محمدعلی طاهری که روز پنج شنبه ۲۲ مهر ماه در کیش بازداشت شده بود در اثر عوارض ناشی از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد.

✍  به گزارش ندا، نهضت دفاع از حقوق بشر،  این کنشگر عرفان حلقه در بدو بازداشت دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد که در پی افت فشار و قندخون پس از  ششمین روز اعتصاب، صبح امروز به بیمارستان کیش منتقل گردید.

علی رغم عدم بهبودی، ضابطان امنیتی بدون توجه به وضعیت وخیم  نجاتیان، وی را سرم در دست به دادگاه انقلاب کیش منتقل کردند که دادستان پس از مشاهده وضع وخیم جسمی این متهم و اطلاع از اعتصاب غذای اعتراضی او، دستور عدم تشکیل دادگاه تا زمان بهبود نسبی و تکمیل تحقیقات را صادر نمود.

دادستان اعلام نموده است که شخصا باید از این متهم بازجویی نماید که این روند  یک هفته دیگر زمان این بازداشت موقت را طولانی خواهد کرد.

پیشتر یک منبع آگاه داخل کشور در تماس با ندا اعلام کرده بود: نجاتیان پس از گذشت ۴ روز  بی خبری  در  یک تماس تلفنی بسیار کوتاه به همسرش گفته است که  او را به زندان هرمزگان منتقل کرده اند که امروز مشخص گردید که ماموران امنیتی به او در این باره  اطلاعات غلط داده بودند و در این مدت نجاتیان در بازداشتگاه دادسرای انقلاب کیش تحت فشار و بازجویی بوده است.

 

نگرانی های محافل و نهادهای حقوق بشری نسبت به وضع این کنشگر عرفان حلقه در پی گزارش های اخیر رسیده تشدید شده است.