اعتصاب غذای “حسین علی‌ محمدی” در بند عمومی زندان تبریز

اعتصاب غذای گونازتی وی:  به دنبال ضرب و شتم جمعی حسین علی محمدی فعال ملی زندانی آذربایجانی  توسط “سلطانی”رئیس اندرزگاه بند 12 زندان مرکزی تبریز ،وی از روزسه شنبه 11 آبان 1395 دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.  

 به گزارش گوناز تی وی، روز سه شنبه 11 آبان 1395 حسین علی‌ محمدی زندانی سیاسی آذربایجانی از طرف جمعی از زندانیان و مسئول اندرزگاه بند 12 زندان مرکزی تبریز مورد ضرب وشتم قرار گرفته بود. در نتیجه ،این  فعال ملی -مدنی دچار مصدومیت و خونریزی از ناحیه سر شده بود. به دنبال اعتراض ،وی با دستور رئیس اندرزگاه به بند ویژه زندان منتقل شده بود که بعد از یک روز،مجدداَ به بند 12 محکومین بازگردانده شد. وی در پی ضرب و شتم رئیس و انتظامات اندرزگاه دست به اعتصاب غذا زده است.

حسین علی‌محمدی با تسلیم شکایت کتبی خود از “سلطانی” رئیس اندرزگاه، از ادامه اعتصاب غذا تا رسیدگی کامل قضائی در دادگاه صالحه خبر داده است.

مرتضی مرادپور دیگر فعال ملی محبوس در بند 12 زندان مرکزی تبریز نیز به دنبال اعتراض به ضرب و شتم حسین علیمحمدی مورد ضرب و شتم مسئول اندرزگاه قرار گرفته بود.

 

رئیس اندرزگاه وانتظامات زندان ،با تهدید این فعالین ملی آذربایجانی برای انصراف از پیگیری شکایت خود آنها را تحت فشار قرار داده اند.همچنین دفتر بند12محکومین نیزضمن پیج عمومی در ساختمان،ب سایر زندانیان را برای تنظیم شکایت  و ارائه شهادت دروغ برای مقصر جلوه دادن ایشان فرا خوانده بودند.

لازم به ذکر است مرتضی مرادپور از روز سه‌شنبه4 آبان 95 در اعتراض به عدم اعمال ماده 134 قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادیش همچنان در اعتصاب غذای نامحدود بسر میبرد.