اقدام به بازداشت افراسیاب فرجی‌فرد در اهواز

71421_525133290877562_1438896153_n
کمیته گزارشگران حقوق بشر – ماموران وزارت اطلاعات استان خوزستان ساعت ۱۲ روز شنبه ۳۱ فروردین ماه، جهت بازداشت افراسیاب فرجی‌فرد، ۳۸ ساله و از فعالین حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها در اهواز به محل سکونت ایشان مراجعه کرده که در پی‌ عدم حضور متهم در منزل تنها به تفتیش و ضبط برخی‌ وسایل شخصی‌ ایشان پرداخته‌اند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، آقای فرجی‌فرد پیش‌تر در تاریخ‌های ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ و دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ نیز جهت پاره‌ای توضیحات در مورد اتهام وارده به دادگاه انقلاب اهواز احضار شده بود که متعاقب عدم حضور ایشان، حکم بازداشت وی به امضای دادستان اهواز رسید و در بدو ورود ماموران به محل سکونت ایشان ارائه شده بود.

بنا به اظهار شاهدان، ماموران خود را از نیروهای وزارت اطلاعات معرفی‌ کرده اما دو مامور با یونیفرم‌های نظامی همراه آن‌ها بوده‌اند، تفتیش این منزل مسکونی حدود یک ساعت و نیم طول کشیده و سر‌انجام حدود ساعت ۱۳: ۳۰ دقیقه پس ضبط کامپیو‌تر شخصی‌، رسیور ماهواره، کتاب و تعدادی دست نوشته محل را ترک کرده‌اند.

گفتنی است در ۶ هفته گذشته بیش از ۱۸۸ نفر از شهروندان عمد‌تاً عرب در استان خوزستان و در شهرهای اهواز، شادگان، حمیدیه مورد بازداشت نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.