پس از ۵ ماه بلاتکلیفی سیامک میرزایی؛ تعیین وقت جلسه دادرسی به اتهامات

خبرگزاری هرانا – پس از ۵ ماه بازداشت و بلاتکلیفی، تاریخ جلسه دادرسی به اتهامات سیامک میرزایی تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیامک میرزایی فعال ترک (آذری) که از تاریخ بیست و چهار تیرماه سال جاری بازداشت و به بازداشتگاه اوین تهران منتقل شده، پس از تکمیل مراحل بازجویی و بازپرسی، روز دوشنبه ششمِ دی‌ماه، در دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان با ریاست قاضی حسنی رئیس دادگستری این شهرستان محاکمه خواهد شد.

آقای میرزایی در آخرین تماس خود با خانواده‌اش عنوان کرده، موعد اولیه ابلاغ جهتِ محاکمه، روز شنبه چهارمِ ماه جاری بوده که به جهت عدم حضور قاضیِ پرونده، دادگاه با دو روز تأخیر تشکیل جلسه خواهد داد.

«تشکیل و اداره جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور»، اتهام نهایی میرزایی بوده که جهت آزادی موقت برای آن، وثیقه یک میلیارد تومانی صادر شده است.

وثیقه سنگینی که به گفته رجبی بازپرس پرونده، متناسب با میزان پرونده نبوده و در جهت فشارهای کارشناسان امنیتی بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین صادر شده است.

میرزایی از روز بیست و چهار تیر ماه سال ۹۵ پس از دستگیری در پارس آباد مغان جهت بازجویی به بنده ۲۰۹ اوین تهران منتقل و با اتمام «بازجویی‌های سنگینِ» چهارماهه‌اش، در روز بیست و دوم آبان به بند عمومی زندان اوین تحویل و از آن زمان تاکنون نیز در وضعیت بلاتکلیفی بسر میبرد.

سیامک میرزایی از دانشجویان منع تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سال ٨۹ بوده و قبل از این نیز به پنج حبس تعزیری محکوم شده است.