دانا لنج‌آبادی پس از احضار به دادگاه بازداشت گردید

دانا لنج‌آبادی پس از احضار به دادگاه بازداشت گردیدآژانس کُردپا: دستگاه قضایی حکومت اسلامی در مریوان پس از احضار یک فعال مدنی باسابقه، او را برای مدت کوتاهی بازداشت نمود.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، صبح امروز هجدهم دی‌ماه، دانا لنج‌آبادی فرزند رحمان از فعالین مدنی مریوان با قرار کفالت(فیش حقوقی کارمند دولت)، از حبس رهایی یافت.

او از سوی شعبە اول دادیاری دادگاە انقلاب مریوان به ” تبلیغ علیە نظام جمهوری اسلامی” متهم شده است.

گزارش ارسالی به کُردپا حاکی است که اداره‌ی اطلاعات مریوان از این فعال دانشجویی در ارتباط با فعالیت در کمپین “نه به تانکر مرگ” شاکی می‌باشد.

دانا لنج‌آبادی سومین فعال مدنی شهر مریوان به شمار می‌رود که در قضیه اعتراض به جاده‌های حادثه‌خیز کُردستان به دادگاه احضار می‌شوند. پیشتر نیز هر یک از آرام فتحی و سامان کریمی بازداشت و موقتا آزاد شدند.

برپایه گزارشات قبلی آژانس کُردپا، دانا لنج‌آبادی که مدتی قبل از زندان آزاده شده، طی ٢ فقره به ٢٨ ماه را در حبس بسر برده بود.

همچنین در حین زندان، به دادگاه مریوان انتقال و حکم ٥٠ ضربه شلاق او اجرایی گردید.

دانا لنج‌آبادی پنجم بهمن‌ماه سال ٩٢ از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج منتقل و پس از یکماه نگهداری در اداره اطلاعات سنندج، هفتم اسفندماه به زندان شهر مریوان منتقل گردید.

پیشتر نیز دانا لنج‌آبادی در اردیبهشت‌ماه ١٣٨٩ ازسوی دادگاه انقلاب شهرستان مریوان به دلیل فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.