توهین و آزار به مادرسجاد افروزیان توسط نیروهای اطلاعاتی حین دستگیری

 آزار وتوهین به مادرسجاد افروزیان توسط نیروهای اطلاعاتی حین دستگیری ایشانآزار وتوهین به مادرسجاد افروزیان توسط نیروهای اطلاعاتی حین دستگیری ایشان

گوناز تی وی : در پی هجوم نیروهای اطلاعاتی به خانه سجاد افروزیان برای دستگیری این فعال ملی مدنی آذربایجان و درخواست مادر ایشان مبنی بر نشان دادن برگه جلب ،نیروهای اطللاعاتی برخورد های ناشایستی با مادروی داشته اند.
بنا بر بیانات فعال ملی مدنی آذربایجان آقای فردین افروزیان برادر سجاد افروزیان در صفحه فیسبوک خود ده تن از نیروهای اطلاعاتی برای دستگیری فعال ملی سجاد افروزیان به خانه ایشان ریخته اند و در برابر مقاومت مادر ایشان که در خواست برگه دستگیری و ممانعت از دستگیری  کرده است با جواب سر بالاو توهین و هل دادن وی اقدام به آزار و اذیت و حتی ضرب و شتم مادر این دو فعال آذربایجانی در برابر چشمان فرزندش نموده اند. آنها بعد از آزار و اذیت ایشان این مادر گرانقدر را نیز تهدید به دستگیری کرده اند که مادر افروزیان در جواب گفته است شرف ندارید اگر دستگیرم نکنید.

آنها هم چنین با به هم ریختن کلیه کمدها جالباسی ها حتی کابینت های آشپزخانه اقدام به تفتیش خانه ایشان نموده اند که عکس بعد از تفتیش منزل منتشر شده است.

مامورین تهدید کرده اند که اگر برادر سجاد یعنی فردین نیز خود را معرفی نکند اقدام به دستگیری وی نیز خواهند کرد.

آقای فردین افروزیان در توضیحات مفصلی نحوه برخورد ماموران را توضیح داده اند که عینا در ذیل آورده میشود:
”   “صبح برای عملیات بانکی با برادرم سجاد به بانک رفتیم بعد از انجام کارهای بانکی، من به دیدار دوستم رفتم بعد از آن سجاد توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر می شود. در خانه مان باز بوده ماموران بدون کسب اجازه بطور وحشیانه به خانه می ریزند و به مادرم می گویند که چادرش را به سر کند می خواهند به جستجوی خانه بپردازند. مادرم حکم قضایی را از ماموران می خواهد که در اول می گویند ما همه کاره هستیم و نیاز به حکم نداریم. بعد مادرم مانع می شود که آنها با زور مادرم را هل داده و بطور وحشیانه به تفکیک منزل اقدام می کنند و در حین جستجوی خانه وسائل منزل را به هم می ریزند.
مادرم می خواهد مانع ریخت و پاش ماموران بشود که با ضرب و شتم آنان مواجه می شود. مادرم جلوی در خانه دراز می کشد می گوید اگر فرزند مرا ببرید باید از جنازه من رد شوید. بعد ماموران می گویند زنگ می زنیم ماموران زن می آیند تو را هم ببرند. مادرم هم جواب می دهد شرف ندارید اگر زنگ نزنید.
مادرم به ماموران اطلاعاتی می گوید ساواک از شما بهتر بود اسم تان را مسلمان گذاشته اید پس این رفتار وحشیانه چیست؟

بعد از دستگیری سجاد دوباره به خانه می ریزند که من را دستگیر کنند در نهایت می گویند که اگر فردین خودش را معرفی نکند منتظر عواقب بد این عملش باشد.

سجاد هم اعلام می کند که به علت ضرب و شتم مادر پیرم از روز اول بازداشتش اعتصاب غذا خواهد کرد.”

لازم به یاد آوری است آقای سجاد افروزیان از فعالین ملی آذربایجان روز 26 دی ماه در شهر ملکان ” ملک کندی ” استان آذربایجان شرقی توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده است.

سجاد افروزیان همراه با برادر خویش فردین افروزیان سال پیش نیز روز ۲۱آبان۹۴ در شهرستان ملکان از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بودند. این دوفعال ملی آذربایجان جنوبی بعد ازچهل روز بازداشت، به قید وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بودند.

این فعالان سال پیش در روزهای پس از اعتراضات “ضد نژادپرستی” در آذربایجان بازداشت شده بودند.
توضیح: بسیاری از اسامی بومی جغرافیایی آذربایجان جنوبی درراستای سیاست ضدآذربایجان –ضد ترک حکومت ایران هم دردوران پهلوی و هم در دوران جمهوری اسلامی به نام های جعلی تغییر داده شده است. بنا برتصمیم هیئت تحریریه گوناز تی وی نام های اصلی این مناطق در مقابل اسامی جعل شده رسمی در داخل ” ” نوشته میشود.